Ni som fått dropp hemma ...
Hej!! Efter flera vändor till sjukhus för dropp pga extremt graviditetsillamående slutade resan i missfall i v 12 i söndags. Idag var vi på gyn och jag frågade vilken hjälp jag kan tänkas få OM vi provar igen. Ett nytt försök ligger inte speciellt nära till hands eftersom inga vanliga mediciner biter på mig och läkarna vägrar envist ge mig Ondansetron... som hjälper...men nej...de hävdar att riskerna är för stora. Så ingen hjälp förutom droppp alltså....vi har ca 70 minuter att åka till ett sjukhus som har gynavd...så bara det är jobbigt när man ska stanna och kräkas hela tiden.....
Har läst här på FL att ett flertal har fått dropp hemma istället för att åka in på sjukhus var 6:e dag, som jag gjort och legat inne 2-3 dagar. Detta sliter otroligt på familjen och barnen har blivit väldigt oroliga av sjukhusbesöken för att inte tala om hur svårt det är att få ngn att ta hand om dem..... Barnen har klarat bra att jag legat halvt avsvimmad på soffan hemma i sommar....men inte sjukhusbesöken....de gråter och blir oroliga i veckor efterråt. Kan ha att göra med att min mormor legat på sjukhus i sommar och nu avlidit...det väcker tankar hos barnen som jag inte kan lugna.
HUR har ni fått hjälp hemma och HUR har det gått till rent praktiskt. Läkaren idag på sjukhuset hade ALDRIG hört talas om dropp hemma och förstog inte hur det skulle fungera rent praktiskt. Kan aldrig tänka mig att det skulle funka på denna ort. Men vill ändå veta för att kunna argumentera för min sak. Dropp hemma är det enda som kan ge mig styrkan att prova igen. Så snälla SVARA!!! TACK!!!