• Alvi

Låter Mira som ett riktigt namn? Eller mer som ett smeknamn...?

Vi har grava problem med att hitta ett namn till vår dotter, 15 dagar gammal. Hon har varit nära att få heta Anja och Elise, men nu står vi på ruta ett igen.

Mira poppade upp idag. Men - låter det som ett "riktigt" namn...? Tycker Miranda och Mirabelle är så fint, men samtidigt känns det lite WT.... Men Mira - rätt och slätt? Vad säger ni?

(Har ni andra förslag, så ös på! Syskonen heter Lilja och Eskil.)

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Svar på tråden Låter Mira som ett riktigt namn? Eller mer som ett smeknamn...?
  • 4barn

Känner två Mira, det är 38 år mellan dom. Underbart namn! Skrattande

• Månsi

själv så tycker jag diskutioner med WT är så urtjatat, ta det namn som ni gillar istället :d

Mira låter ialf gulligt test kör det en dag el två  :)

• Alvi
    Månsi skrev 2011-08-23 20:13:06 följande:
    själv så tycker jag diskutioner med WT är så urtjatat, ta det namn som ni gillar istället :d

Mira låter ialf gulligt test kör det en dag el två  :)
    Nänä, jag är LIVRÄDD för WT-namn...!

..........

Tack för svaren - vi kör på Mira ett tag nu då!
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Mirris

Åh jag kan bara koppla ihop det min gamla katt som hette Mira..men det är ju ett fint namn, så go for it!

• Tenley

Ja det är ett jätte fint namn! :)

• Krake

Mira inte bara låter som, det är ett riktigt namn om än inte lika vanligt i Sverige som på andra platser. Jag tycker det är jättefint! Rejält, ovanligt men inte konstigt, lättstavat, lättuttalat. Tyvärr är det även namnet på snubbens ex så för oss får det bort

Moster, inte monster.
  • fluu

Absolut ett riktigt namn! Och fint med,mcket finare än dina andra förslag tycker jag :)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Altruism

Känner en Mira. Tycker om det namnet!

Svar på tråden Låter Mira som ett riktigt namn? Eller mer som ett smeknamn...?