• Anonym (frågvis)

Varför förlovar man sig efter sex månader?

Jag och min sambo har nu efter 2½ år kommit fram till att det kanske är dax att ta steget  till att förlova oss, avancera förhållandet lite.. haha!

Men jag funderar lite över varför man förlovar sig efter sex månader? Då man knappt känner varandra.. Skulle vilja veta vad andra har för betydelse på förlovningen? När är det läga att förlova sig och när är för tidigt? Bolla gärna egan tankar och åsikter!! Jag är mest nyfiken och tycker att om man förlovar sig före ett år kanske gör det lite väl drastiskt.. :P

• Svar på tråden Varför förlovar man sig efter sex månader?
  • Anonym

Varför inte? Det har inget som helst juridiskt värde.

• linda6

vi förlovade oss efter 3 mån då vi fick reda på att vi skulle få en liten Glad vi är ännu tillsammans 4 år senare. Spelar ingen roll när saker och ting sker bara det käns rätt!!!

• Killarnas morsa

Varför ska man INTE förlova sig efter ett sex månader?

Jag och min man förlovade oss efter fem månader, för 20 år sedan.
    Tror inte att det gjort någon skillnad om vi väntat för väntandets skull :)

• Kazeer

Vi förlovade oss efter knappt ett år tillsammans och tre månader efter förlovningen gifte vi oss. Nästa år har vi varit gifta i tio år och vi har två barn tillsammans. Du får gärna tycka att det var drastiskt att vi förlovade oss innan vi varit tillsammans i minst ett år. Själv tycker jag att det är upp till var och en att besluta om och när man vill förlova sig och jag har inga åsikter om andras val i den frågan.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Suri

För att man är kär!!! Förlovning är ju inte direkt ett kvitto på ett seriöst förhållande. Dessutom är det ju inte juridiskt bindande på något sätt så varför inte? En kul grej? Romantiskt!! En förlovning innebär egentligen att man bestämt sig/lovat varandra att gifta sig, någon har friat eller så har man tagit ett gemensamt beslut. Hur gjorde ni?

• Anonym

Nu är ju inte jag och min sambo förlovade, men jag har känt han i 7 år, och skulle vi mot förmodan förlova oss efter 6 månader så skulle det inte va konstigt eller kännas konstigt. 

• NoBeCa

Vi är inte förlovade men däremot gravida efter 4 månader. En förlovning kan man bryta men d e svårare med ett barn. Hade vi förlovat oss då hade det inte känts så stort i jämförelse:). Nu har det gått fyra år och syskon är på väg. Fortfarande ingen förlovning däremot.

• Anonym (Why not?)

Förlovning efter 4 månader...
    Hade flyttat ihop efter 6 veckor...
    nu har det gått mer än 7 år och andra barnet är på väg...
    Så Varför inte?
    Vill man och det känns bra, varför inte? 

• Husis

Vi blev ihop 11 september, köpte hus i slutet av oktober, förlovade oss i december och gifte oss i mars.

Varför? Vi visste att det var rätt! 

• Magda40

Känns det rätt så är det en lycklig händelse man delar. Förlovade oss snabbt i mitt nuvarande äktendkap och gifte oss samma år. Bryr mig inte ett dugg om vad andra tycker om det. Vi är nöjda och glada och tror på framtiden!

Svar på tråden Varför förlovar man sig efter sex månader?