behöver man vindskydd/fotsack
tänker till vintern. räcker det inte med åkpåsen?
tänker till vintern. räcker det inte med åkpåsen?
nej det tror jag inte du behöver, jag har aldrig använt vindskyddet till nån av våra vagnar. Hur liten bebis har du?
Vi körde bara med en åkpåse i vintras, dock funderar vi på att köpa en footsack denna vintern, dom på babyproffsen rekommendera det när barnet blir lite äldre och rör sig mer och är lite "för stor" för en åkpåse
Vi använde aldrig vindskyddet/fotsäcken.. Tyckte det räckte med åkpåsen och kommer nog att köra på bara åkpåse i vinter också.. Nu är ju vår dotter bara 1år så har man lite äldre barn kanske det är bra..
jag hade mycket nytta av våran footsack, men sen igen, vi skippade åkpåsen och hade fårskinn i vagnen, så vi behövde ju bara ett "lock"
Men alltså....fotsack är ju en sak o vindskydd (regnskydd) något annat.....
Vindskydd är bra om det snöar eller regnar.
Fotsack kan man klara sig utan.
Jag tycker fotsacken är suverän när det blåser men inte är vinter, tiden innan och efter åkpåse-väder alltså. Då kör vi med filt och fotsack! Har också fått för mig att detta är just ett skydd mot blåst (vindskydd) och vi använder vår ofta! Så olika det är Jag skulle känna efter nu i höst, det går ju att inhandla i efterhand!
Tar upp denna tråden lite. Vår son är 1.5 år och slänger gärna ner filtar som vi lägger på honom, på marken. Mest för att han vill leka med dem. Men nu börjar det ju bli lite kyligt, om än inte tillräckligt kallt för att ta fram åkpåsen, så jag funderar på om en fotsack kanske kan funka? Han har ju jacka när han sitter i vagnen så det är mest skydd på benen han behöver och då känns ju en fotsack som en bra grej.
Eller är det onödigt att köpa en sån för att använda nån månad nu innan åkpåsen och nån månad i vår efter åkpåsen blivit för varm?
Jag tycker fotsack är jättebra och har alltid på den när det inte är högsommar och alldeles för varmt.
Men annars utan något under som vindskydd
Med tunn filt under om det börjar bli lite småkyligt.
Med fårskinn + filt/täcke när det börjar bli ganska kallt
Med fårskinn + duntäcke när det är vinter (och den kombinationen klarar vilken kyla som helst)
Regnskydd använder jag bara om det verkligen regnar, aldrig för blåst.
Har en åkpåse också och använder jag den, vilket jag alltså sällan gör, har jag fotsacken på ändå för att skapa ett stillastående luftlager som hjälper till att isolera vintertid.
Ja jag bor där det blir svinkallt på vintern :)