• Anonym (Lady)

Det gör ont när min man pullar mig med sina sträva arbetarhänder!

Min man är en riktig arbetarkille, både i yrket och hemma. Detta har resulterat i att han har rejäla händer med mycket valkar och sträv hud, även på fingertopparna.
    Han är superbra på att pulla, hittar alltid rätt punkt vid rätt tillfälle. Men efter ett tag blir det ändå obehagligt pga hans sträva hud på fingertopparna!
    Jag har köpt alla krämer och salvor jag kan hitta för att "bota" honom, och trots att han faktiskt använder dem gör de föga nytta pga han arbetar konstant med händerna. Han försöker bära handskar hemma, men på jobbet är det svårare.

Vad fan ska man göra? Nån annan med samma problem?

Att bli slickad är ett annat alternativ, men har faktiskt svårare att komma då.

• Svar på tråden Det gör ont när min man pullar mig med sina sträva arbetarhänder!
  • Hippopotame1

Tunna handskar kanske? Sådana som används i sjukvården? Tror man kan köpa på apoteket... Skrattande

• Anonym (Lady)

Plasthandskar? oh nej! Då skulle det kännas som om jag gick igenom en gynundersökning!

• Hippopotame1

Hahaha! Kanske kan bli en rolig lek??

Nä skämt åsido. Det var nog mitt enda tips. 

• Anonym (Hej!)

Köp en dildo han får leka med dig med istället

• Anonym

lite vaselin på fingret , fungerar för min mans "vassa"  arbets händer ;)

• Rumpfix

Fotfil och någon svamp med korn i så att han får bort den torra huden. Jag jobbar själv med händerna hela dagarna på jobbet och hemma då jag har renoverat huset i 3år, ett annat tips är att han tar lite glidmedel den med pump som inte är så fuktig då glider han lättare och det känns inte så obehagligt som den vanliga på tub.

• Trust me

Skulle snabbt kunna räkna upp tio kvinnor som avundas dig och din mans grova, sträva händer på din kropp. Fast det hjälper inte dig förstås..

• Anonym

glidmedel gör susen på punkterna har själv det problemet, det vet min sambo om, så han tar självmant numera redan från början

• Anonym (Einstein)

Ta in en tredje part. en snygg tjej!

• Adonis1966

Be honom använda hanskar på jobbet så kommer valkarna och sträva huden att försvinna på någon vecka.

• Anonym (snickare)
    Adonis1966 skrev 2011-08-24 12:52:52 följande:
    Be honom använda hanskar på jobbet så kommer valkarna och sträva huden att försvinna på någon vecka.
    Kan inte låta bli...... Flört

Kommer få för fina händer om han har handskar på bygget, sedan kommer han bli mobbad i byggboden att han har "fittskinn" på händerna!!
  • Adonis1966
    Anonym (snickare) skrev 2011-08-24 13:51:40 följande:
    Kan inte låta bli...... Flört

Kommer få för fina händer om han har handskar på bygget, sedan kommer han bli mobbad i byggboden att han har "fittskinn" på händerna!!
    Ingen som ser hans händer när han har handskar på. Skrattande
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Einstein) skrev 2011-08-24 12:43:23 följande:
    Ta in en tredje part. en snygg tjej!
    Nä, då tar jag hellre henne ensam!
  • Anonym

Det är samma sak med min snickarman....handkräm funkar inte men han smöjer sig med Helosansalva - det är nog den fetaste salva man kan tänka sig och den hjälper - om han bara kommer ihåg den!

Svar på tråden Det gör ont när min man pullar mig med sina sträva arbetarhänder!