Ny skola - orolig förälder
Hej!
Jag undrar hur det går för er nu? Det är likadant för min son i f-klassen. Han kommer från en annan förskola och hade inga vänner med sig. Han är "seg" i början vid nya miljöer, men har annars väldigt lätt för att snacka och leka, både med barn och vuxna. Men på skolan verkar han vara "förlamad" och inte våga ta kontakt. Gör ont i mammahjärtat! Han berättar ofta att de andra säger att han inte får vara med, och jag gör allt för att ionte visa hur ledsen jag blir. När jag hämtar är han också själv. Det var likadant när han bytte förskola som treåring, det tog 2-3 månader innan han trivdes och fick kompisar, men sen löste det sig och han hade verkligen härliga och nära vänner på förskolan. Personalen beskrev honom som populär och aktiv i lekar.
Jag har svårt för att hantera detta och blir så otroligt orolig. Vill inte pressa honom, men samtidigt göt det så ont att se honom vara så ensam och utanför. Han har förändrats en del hemma också, kissar t.ex. i sängen på natten om vi inte tar upp honom (det hade hans lutat med innan). Han är mer känslig och kan börja gråta för småsaker här hemma. Hoppas på att vår glada kille kommer tillbaka snart.