• knisse

Påhoppad utan anledning vrf lixom?

hur blev du pahoppad?

• knisse

fast det är väll inte att vara pahoppande att hänvisa till fls regler?

• knisse
    Marielle81 skrev 2011-08-24 16:09:35 följande:
    SOM NY PÅ FL OCH INTE LÄST NÅNSTANNS OM ATT MAN INTE FÅR SKRIVA SIN BLOGGADRESS i inlägg? Så hur ska jag veta? Jag e inte synsk? Eller? Bara så tråkigt
    fast det borde du ju gjort efter som jag gissar att du krysat i att du läst och förstat reglerna när du logga in. och just för att du inte tycks veta det far du ju tipset att starta det under bloggliv. du ska inte ta allt som inte är att halla med som att perssonen har nagot imot dig eller försöker hoppa pa dig.
  • knisse
    Marielle81 skrev 2011-08-24 16:14:31 följande:
    Ursäkta mig ber så hemskt mkt om ursäkt kan man radera trådarna?
    Jag läste nog inte så jättenoga trodde inte detta var olagligt å trodde det fanns gemenskap här inne.
    det finns massor av gemenskap. men det var ett tag väldigt poppis att göra reklam för sin blogg att nästan 50% av alla inlägg gick ut pa att ragga läsare till sin blogg och ja det skadar sidan och därför finns det en rubrik för bloggliv
  • knisse
    linjes skrev 2011-08-24 16:29:09 följande:
    Olagligt va väl att ta i

Men jag håller med dig om att fl inte är den bästa sidan,det är mycket påhopp....
    fast att inte halla med är inte ett pahopp.
  • knisse
    Faile skrev 2011-08-24 16:57:24 följande:
    Förstår inte vad alla tjafsar om. Om ni tar och läser forumreglerna själva istället för att anklaga någon felaktigt.
    jag gissar att regeln som det tjafsas om är

Ett forum med ordning och reda.
    Var sak har sin plats. Posta inlägg och trådar där de hör hemma. Korsposta inte utan välj lämpligaste forum. Respektera diskussionsämnet och gå inte off topic på så vis att det stör diskussionen. Alla ska kunna förstå det som skrivs. Inlägg på andra språk än svenska, norska danska och engelska eller alltför dåligt formulerade inlägg kan plockas bort.

• knisse
    Faile skrev 2011-08-24 17:11:36 följande:
    Fast det där är ju en bedömningsfråga, något som moderatorer i så fall får göra.

Ts gjorde uppenbarligen bedömingen att tråden passade där hon postade den.
    och fick infon att just bloggar är känsligt och bör liggga under bloggliv. vari ligger felet? och framför allt var är pahoppet?
  • knisse
    linjes skrev 2011-08-24 17:42:28 följande:
    Nä det sa jag inte heller

Men i största allmänhet är det mycket påhopp på fl
    fast ts har ju startat en hel trad om ämnet.
  • knisse
    nathaliealm88 skrev 2011-08-24 18:19:47 följande:
    Hej, jo tyvärr är familjeliv såhär. Själv så funderar jag på att ta bort mitt konto. Har aldrig blivit påhoppad men är less på att se andra bli det. Jag såg din första tråd och tänkte skriva nåt men när nån väl har börjat med sina påhopp känns det som om det aldrig tar slut. Därför läser jag inga såna tråkiga trådar då jag själv går in för att få svar angående graviditet och läsa roliga och lyckliga saker. Synd att du fick se familjelivs fula sida på en gång... Det finns trevliga folk här och jätte roliga trådar. :D Välkommen iallafall och jag hoppas du får se den positiva sidan snart :)
    var sag du pahopp?
  • knisse
    linjes skrev 2011-08-24 18:23:59 följande:
    Ja?
    och jag vill veta vad det handlar om som är pahopp.
  • knisse
    Faile skrev 2011-08-24 18:38:20 följande:
    Att känna sig påhoppad är inte automatiskt samma sak som att syfta på FL:s definition av regelbrottet påhopp.

Jag kan absolut förstå om ts som ny och ovan medlem kände sig påhoppad ,när hon förväntade sig ett trevligt hej och istället fick sura uppmaningar att läsa forumreglerna.
    jag tycker att ts trad är mer pahopp än dom pahopp det pratas om
  • knisse
    Faile skrev 2011-08-24 18:42:40 följande:
    Ja och du är ju i din fulla rätt att känna så. Bra va?!
    ja vist är det toppen. därimot skulle jag inte säga att det handlar om ett pahopp och att andra blir uthängda osv. även om jag kan tycka att det kanske kunde kännas sa.
  • knisse
    Fru U skrev 2011-08-24 19:19:20 följande:
    Jag ser inte pekfingret i "Reklam för din blogg kan du ist göra under rubriken bloggliv". Det är en upplysning
    framför allt inget pahopp.
  • knisse
    Marielle81 skrev 2011-08-24 19:22:04 följande:
    lämnar denna tråden nu å slutar läsa, varsegod å gotta er så mkt ni vill om denna värdelösa människa som jag tydligen e!!
    men snälla varför skulle du vara värdelös? att inte halla med dig betyder inte att folk tycker illa om dig. man maste fa diskutera saker. även om du är ny.
  • knisse
    Faile skrev 2011-08-24 19:25:50 följande:
    Fast jag håller inte med om att det var uppenbar reklam, och därmed inte heller ett uppenbart regelbrott.

Absolut inte fakta som någon skrev.

Det som hände nu däremot är ju rätt uppenbart
    fast det första inlägget var inte argt eller iriterat utan papekade att det är slugare att lägga saker där man har lagt ut sin blogg under blogg liv
Svar på tråden Påhoppad utan anledning vrf lixom?