Magnux skrev 2011-08-24 20:23:51 följande:
Det finns många grader av ohälsa, men mycket varierande skäl till det ena eller det andra. Många människor kan redogöra för sina tankar och skäl till val av livsstil, även om andra har en annan åsikt.
Men när det gäller rökning är det så odiskutabelt skadligt och korkat att det finns inga skäl till varför nån skulle röka. Om man ändå röker saknar man alltså förmågan att inse detta, vilket säger en del om personen.
Naturligtvis kan samma sak gälla en person som inte röker, men då är det inte uppenbart.
Du gör det för enkelt genom att sätta epitet opålitlig på personer som röker genom att hävda, "trots vetenskaplig expertis i frågan om rökningens skadliga innverkan på kroppen så fortsätter du att röka".
Du ser helt bortom människan i sak genom att hävda ditt dravel, IGEN, som f.d rökare så fattade jag riskerna MEN det var inget som påverkade min pålitlighet i samma sak du vill hävda och dagen jag slöt så fick jag ingen gloria/konstigt ljus kring mig.
Personligen tror jag du trollar för kör du detta spår som chef för ett multimiljardföretag eller representant för en liten firma i Uppsala så tro mig, du kommer åka på arslet ut för du saknar (om nu detta är sant) just det som gör en chef så bra... smidighet och bra PERSONLIG kännedom, om du sniffar efter rökluft så tror jag en Basset hade gjort ett bättre jobb än du.
Mitt sista inlägg i denna fråga, have fun kids.