• kakan88

Hårförlängning gone bad, vad gör jag nu?

Hej där!

Jag förlängde håret igår. Med inbakad flätor och sen sydde dom fast träns i håret....
    När jag satt där så kändes det okej, hon hade sagt att jag inte behövde klippa mig innan utan det fixade vi då isf.
    Så satt jag där och tyckte att mitt hår skulle klippas för det var ju så slitet, men då säger hon att det gick in i löshåret bättre oklippt... Inte heller löshåret blev klippt. Så anmärkte jag på en knöl jag fick i bakhuvudet där tränset, eller flätan, inte nöjd över det.
    Betala de 2000 hon skulle ha, då var 1500 för håret och 500 för jobbet. Väl hemma kollade jag och sambon på det, det såg inte bra ut, det såg definitivt ut som om jag hade löshår. Dessutom så var både mitt hår och löshåret väldigt frissigt ut.

Jag försökte sätta upp det i tofs, men då syntes träns + att man såg att det var flätat. Det var första gången jag någonsin gjort något liknande, aldrig förlängt håret förut.
    Jag frågade massa saker innan, tex.
    Kommer jag kunna sätta upp håret i tofs på huvudet efteråt?   Svar: Ja
    Behöver jag klippa det eller fixar vi det när håret sätts i?   Svar: Ja
    Kommer flätorna/håret synas?    Svar: Nej, bara DU kommer veta att du har löshår.
    Osv...

Jag frågade allt jag kunde komma på. Jag blev ledsen och sambon ägnade kvällen åt att plocka ur allt, för jag var tvungen att gå på ett viktigt möte idag och jag sa "Såhär går jag bara ingenstans". Så nu sitter jag här med massa löshår, som ligger i en hög och ja, nu undrar jag... VAD gör jag nu?
    Kan jag gå tillbaka och klaga, be om en del av pengarna tillbaka och ge tillbaka håret?

• Svar på tråden Hårförlängning gone bad, vad gör jag nu?
  • SoStylish

Du skulle inte ha plockat ut det för det första. Du borde gått dit och krävt att hon rättar till felen. Tyvärr syns fästena jätteofta när man gör på det där sättet. Jag gjorde det själv första gången jag satte i löshår och jag blev inte heller nöjd så det gör jag aldrig om! Men jag tycker ändå att du ska gå tillbaka och prata med henne. Håret borde ju faktiskt gå att använda igen så hon borde köpa tillbaka det. Pengarna för utförandet kan du nog dessvärre inte få tillbaka!

• kakan88

Nej, pengarna för utförande de kan jag tänka mig att förlora, det är ju ok. Men att 2000 ska gå åt helvete känns lite... hemskt.. Hade faktiskt hellre eldat upp pengarna om jag bara skulle kasta dom liksom...
    Men du tycker ändå att man kan gå dit och försöka sälja tillbaka håret för en 1000 kronor eller något?

• SoStylish

Du har rätt att gå tillbaka och kräva att hon ska rätta till felet, men det kan bli problem nu när du plockat ut håret. Jag vet inte riktigt vad som gäller med hår, om det är något man kan lämna tillbaka eller om klassas som något hygieniskt. Hon har rätt att rätta till felet i första hand innan man kan kräva pengarna tillbaka. Men som sagt, gå dit och prata med henne och försök komma överens om någonting!

• kakan88

Okej, ja, jag hade inte så mycket val, kunde inte gå hemifrån och se ut som jag gjorde... Och jag hade inte tid att gå tillbaka... Men ska gå tillbaka och kolla vad som kan göras åt det.

• Isbit

var det en salong verkligen som gjorde det?

• kakan88

Ja, det var en salong som gjorde det. Heter afro frisyrer och ligger i Örebro.

• SoStylish
    kakan88 skrev 2011-08-25 08:29:13 följande:
    Ja, det var en salong som gjorde det. Heter afro frisyrer och ligger i Örebro.
    Haha du skojar? Är det den på Näbbtorget i Örebro? Vid stadsbiblioteket?
  • oleandia

Tycker verkligen synd om dig.
    Hur gick det? Fick du några pengar tillbaka?

Jag gör själv hårförlängningar med samma metod och har haft många kunder som varit missnöjda med metoden när de gjort det på afrosalong tidigare. :(
    Det är väldigt stor skillnad att jobba med afrohår och skandinaviskt, även fast det baseras på samma metod så blir det ofta dåligt för skandinaver att gå på afrohårsalonger..
    weavingmetoden är annars helt underbar, om den görs rätt!

Svar på tråden Hårförlängning gone bad, vad gör jag nu?