• Bakeapple

Hotell i Rom

Jag och maken ska åka till Rom en långweekend utan barn   Behöver hitta ett hotell och undrar om någon kan tipsa om något bra!? Hyfsat centralt, fräscht och inte allt för dyrt, max ca 1500:- per natt för ett dubbelrum. Städat, utan mögel och eget badrum på rummet är minikravet

• Svar på tråden Hotell i Rom
  • Veris

kolla hotels.se finns bra recensioner där. Varnar dock lite för att italienarna inte är så bra på frukostbufféer, bättre då att gå till nåt café. trevlig resa!

• Bakeapple

Tackar!
    Har läst ögona blodiga på Hotels.com och sembo.se senaste veckorna och tänkte höra om någon som varit där hade något mer tips
    Ska man ha ett dyrare hotell mitt i stan, eller ska man välja att bo utanför på ett billigare hotell och ta buss/tåg etc in till stan??

• Veris

när vi var i rom bodde vi på hilton vid flygplatsen. de hade egna bussar som gick in till stan 1 ggr/ timme men lite tradigt att vara tvungen att passa dem om kvällen när man skulle "hem". bättre då att ta något dyrare i stan tycker jag nog så är man lite friare att göra det man vill.

• Bakeapple

Jo, det är ju det I Paris bodde vi mitt i stan, i New York bodde vi vid flygplatsen och åkte pendeltåg. För och nackdelar med båda ju....

• NICU

Titta på "Hotel Julia". Rätt små rum, men jättefräscht och centralt! Med bara några minuters promenad från Fontana di Trevi och Spanska trappan etc! Vi gick överallt (förutom bort till Vatikanen, dit vi tog tunnelbana en av gångerna) ;)

• Bakeapple

Vi bodde på hotel Champagne Palace nära Termini, fräscht och bra hotell och vi tog oss lätt runt hela Rom till fots. Bokade som ett top secret hotell, så det var inte så dyrt.

Svar på tråden Hotell i Rom