vad ska man ha under overallen?
tunn fleece, ull, annat?
vad är bäst?
tunn fleece, ull, annat?
vad är bäst?
Största delen av vintern har mina barn bara sina vanliga kläder under overallen. Om det sen blir kallt, kallare än ca 7-8 grader minus, drar vi på tunn fleeckofta och tunna fleecebyxor. Blir det jättekallt - typ 20-25 grader kallt - blir det ullunderställ som de då också har på sig inomhus (på fsk orkar de sällan ta av). Vi brukar använda overall från Reima, fleecekofta+fleecebyxor från HM, ullunderställ från Joha resp. HM.
Och så ullstrumpor från Stadium/Everest, suveränt smidiga!
Tack för tipsen!
Så H&M har alltså ullunderställ? Måste upp på stan och kolla om de fått hem några sådana :)
Kör alltid på 3-lagersprincipen...
ullunderställ, microfleece, skalplagg.
Varför ska barn vara sämre klädda?
Vantar köper vi på H&M som är jättevarma och slitstarka. Billiga också
De har jättefina tunna ullunderställ till superpris. Men de är ovanliga och om du ser dem så slå till
De har jättefina tunna ullunderställ till superpris. Men de är ovanliga och om du ser dem så slå till
Jag förespråkar 3-lagersprinceipen jag med, iaf när det gäller bus och lek utomhus. Ska man bara en kort sträcka så brukar barna bara ha sina vanliga kläder under overallen. Men ska vi vara ute ett tag så blir det underställ, i microfleece OCH merinoull. Ovanpå ev ytterligare ett värmande lager (beroende på ytterlagrets tjocklek och vädret) och sedan lager 3. Kan rekommendera http://www.ullmax.se/webshop.asp?PG=194. Där finns det underställ för barn med microfleece på insidan för att hålla fukten borta och merinoull på utsidan för värmens skull. Ingen ull som kliar mot huden! Varm o goooo vinter för alla ;)