• lille Birger

Är du en godisgris?

Är du en godisgris?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du en godisgris?
  • Gurkan

Oh ja!
    Och inte bara godis, jag gillar kakor och tårtor och bullar med ;)
    Och popcorn, fast otroligt nog inte chips.
    Jag försöker strukturera upp det till bara en eller par dagar i veckan men det finns ju för mycket gott att provbaka!
    Bakar och glufsar dock bara på kvällarna, vill absolut inte föra över mina urusla sötsaksvanor till sonen
    De får han skapa själv när han är vuxen nog! 

• salta katten

ja, när jag slutade röka så väckte jag inte bara godisgrisen i mig utan hela sockergrisen kakor, godis och glass. 

• hoppetrosan

Ja, jag är helt sockerberoende! Usch.

Men nu har jag kommit överens med min sambo om att jag ska sluta äta godis fram till jul, och han ska avstå sin last. Hoppas jag klarar det bara.

• Freyla

Vet ni hur mycket problem godis orsakar? Vet ni att socker är det första människan blir beroende av och det som leder till alkoholism och andra missbruk?

LÄS boken sockerbomben!

• La Lola
    Freyla skrev 2011-08-25 09:45:55 följande:
    Vet ni hur mycket problem godis orsakar? Vet ni att socker är det första människan blir beroende av och det som leder till alkoholism och andra missbruk?

LÄS boken sockerbomben!
    Ja socker är roten till allt ont.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gurkan
    La Lola skrev 2011-08-25 09:50:26 följande:
    Ja socker är roten till allt ont.....
    Gud ja, utan socker skulle vi ha fred på jord och ingen svält och inga som helst sammandrabbningar mellan människor. Alla skulle vara en enda stor lycklig familj!

Eller hur var det nu? 
  • SoStylish
    Freyla skrev 2011-08-25 09:45:55 följande:

LÄS boken sockerbomben!
    Så du menar att godiset jag äter på lördagarna kommer göra mig till alkoholist? Gå och lägg dig!

Och för att hålla sig lite till topic också så är jag inte speciellt förtjust i lösgodis. När jag köper det så är det mest choklad som åker ner i påsen - Plopp, Center och Majsbollar! Sen blir det lite lakrits och några få andra sorter. Men det ska vara ställen som säljer Haribo's lösgodis. Godiskungen eller vad det nu heter har toksnuskigt godis! 
Svar på tråden Är du en godisgris?