haannab skrev 2011-08-25 09:07:03 följande:
Vår säng står mot en vägg på andra sidan så det går bara att ha en spjälsäng tyvärr. Men hans rum är riktigt nära vårat och hans säng står typ tre meter bort så det bästa är nog om han sover där så man kan stänga till på natten om bebisen är uppe och skriker mycket.
Jag har läst tassmetoden, den verkar jättebra! Får se om den fungerar på honom när han är så "stor" och bestämd.
Jag undrar också om när man går ut tex så skulle jag kunna sitta och kolla på tv (lågt) och ha lite ljust utanför hans rum. Kommer han känna att jag är "där" då eller blir han bara taggad att vilja vara med? Ska man ha det helt tyst och svart så som vi brukar ha när vi lägger oss? Konstig fråga kanske...
Menar du att du ska titta på tv i hans rum eller utanför? Han blir säkert ledsen och förvirrad när ni ändrar rutinerna så jag tycker ni ska finnas där på riktigt, i hans rum. Jag brukade ta med mig laptopen och sitta bredvid sonens säng när han inte ville somna själv på kvällarna. Då var det inte så tråkigt och han kände sig trygg genom vår närvaro. Var han ledsen gjorde vi ungefär som i tassmetoden.