haannab skrev 2011-08-25 08:42:16 följande:
Hur gammal är din son? Nej, det verkar jobbigt för honom också att böka runt med oss i sängen. Ingen sover bra.

Han är snart ett år. Vi har sovit med honom sedan han föddes, först i vår säng, sedan i spjälsäng med sidan borttagen vilket bara funkade ett kort tag för han hamnade alltid hos mig iaf för att vara lugn. Jag är en sådan person som verkligen vill sova själv men har följt hans behov och det gjorde att vi köpte en till 90 madrass och ställde hela härligheten i hörnet, 270 cm säng.
Det har funkat kanon fram tills nu då han har börjat böka och krypa runt i sängen i sömnen, han har ramlat ur en gång, han skallar mig och sig själv i väggen. På det har hans storebror börjat komma in till oss mycket och vill sova och de väcker varandra hela tiden. Så det känns som att pluttens och min sömn skulle tjäna i längden på att han får börja sova i sitt rum.
Ikväll la jag honom i spjälsängen, han är van vid att vi ligger jämte med en slags tassmetod natten igenom. Hålla i en hand vid bröstet vill han göra och det gick bra att göra så i spjälisen också! Vi har en extrasäng i hans rum och jag ska sova där i några nätter och se hur det går. Man får väl prova olika och se vad som funkar.