Fan inte lätt
Texasmamma skrev 2011-08-25 10:26:13 följande:
Ja d är ju den där kärleken som spökar...ångrar inte heller mitt liv, jag e jätte ycklig.Men vissa dagar ere bara så jäkla påtagligt att det finns/fanns nått innan jag och vårat. Jag har inte valt att skaffa barn för 8 år sen. Men nu får jag ta hand om en 8 åring ändå. Plus min lilla bäbis som JAG valt att skaffa. Inte d att jag inte tycker om mitt bonusbarn,hon e toppen!
Tänker oxå så, att då blir det ju likadant för mitt barn, vet inte om jag någonsin skulle kunna "lämna bort" mitt barn till pappan då. Usch d måste ju va hemst.
T ex när pappan och mamman förutsätter att jag ska göra rent i mitt schema för att hämta deras barn, för att de inte kan. Nejhej? Men jag då? Bara för att jag råkar vara hemma med vårn 1 åring och vi "bara ska hem till en kompis" så betyder inte det att jag vill ha en studsande trotsig 6 åring med mig dit.
Det bästa utav allt är att på det "argumentet" finns det inte så mycket mannen kan sätta emot.
kan även ibland slänga ur mig "jag var inte med vid tillverkningen av den där jag behöver inte ta en sån här strid med henne" (Inte så hon hör, utan till mannen då)
Sen ska tilläggas att jag oftas gladerligen hämtar bonusen tidigare från fritids, har henne gärna här fast mannen inte är hemma och vi tycker verkligen om varandra.