• lindhab

Fan inte lätt

ÅH att säga att man blir glad är helt fel ord! Men jag trodde själv att jag är/var helt knäpp som känner så som jag gör.Men tydligen finns det fler än bara jag i universum som upplever och känner.

Jag träffade min sambo för 3 år sedan , och han har en dotter i dag på 16 år.
    Vi har henne 2 veckor i månaden .

Dom veckorna då hon är hära , blir min sambo som ombytt .

Hans dotter är i mina ögon fruktansvärt bortskämd, och får precis allt serverat.

Jag tycker det är jobbigt att vara som "ny" kvinna och inte kan säga något. Jag anser att man måste ha riktlinjer i ett hem.
    Hon hjälper inte till med något här hemma, lämnar disk som JAG ska ta hand om. Lämnar sin tvätt i maskinen tills den ruttnar och jag kan forts med en lång lista.

Jag har försökt att tala med min sambo om att det kanske vore bra om hon tog hand om SIN katt tex , borsta den, hjälper till att tömma kattlådan ect då det är hennes ansvar & inte min.
    Samt hjälpa till att duka/duka av nångång eller vad med vid matlagning då hon inte kan laga mat (hon är som sagt 16år)
    Jag tycker såna saker är en sj.klarhet vid barnuppfostran.

Min sambo sitter mer eller mindre lamslagen. Han blir mer eller mindre irriterad på mig då jag tar upp dessa idèer att hon kanske kan hjälpa till ,istället för att bara sitta på sitt rum och "plugga"..ja hon pluggar men hon sitter vid datorn 80% chattar.

Inte nog med detta så dricker hon och har oskyddad sex. Min sambo verkar vara konflikträdd och tar inte upp detta med sin dotter. Utan han behandlar henne istl som en prinsessa och ger henne all frihet i världen .

JAG BLIR GALEN!!!!!!!!!!!!!

Har gått så långt nu så jag bara blir irriterad på småsaker .
    Småsaker som man egentligen inte borde bry sig  - som tex hon viker inte mjölkpaken i sopppåsen utan LÄGGER det fint ovanpå .Istället för att ta den där förbannade påsen , knyta, sätta i en ny så skiten får plats.

Gud så skönt att få skriva av sig !
    Och jag tänker besöka denna sida mera, för jag är som sagt inte ensam.
    Kanske man får tips & råd hur man ska göra som Bonusmamma- för det är fan inte lätt alla gånger att vara den nya kvinnan - och man känner bara att barnet inte tycker om en och gör allt för att reta galfeber på en  

Svar på tråden Fan inte lätt