• EmelieL

"Hivmannen i malmö"

Tycker faktiskt lite synd om "hiv-mannen" i malmö, han är 90:a eller 91:a han blev smittad -92, han va alltså 1 eller 2 år! Man kan ju undra hur han blev smittad, och hur det verkligen står till i huvudet på en som får den diagnos som väldigt många tycker är en "dödsom" innan man ens börjat levt..

Sen är det VERKLIGEN INTE okej att smitta andra, men han kan ju inte må så bra..

Sen står det ngnstans att han haft en "trasslig" barndom med drogrelaterade saker, så han kanske inte är frisk riktigt, då är det väl synd om honom?

JAG SÄGER INTE ATT DET ÄR EN ANLEDNING! Men tycker man borde vara sjuk för att göra en sån grej..:/

• Svar på tråden "Hivmannen i malmö"
  • SoStylish

Visst var det synd om honom som har HIV. Men hans handlingar nu gör att jag inte känner någon som helst sympati för honom.

För övrigt så tror jag att han är född med viruset. 

• Gunilla 045

Kvinnan har också ett ansvar..försvarar ingen,,men båda måste tänka på skydd.....

• EmelieL

Ja, men då lär han ju ha fått de av sin mamma, och det känns rätt hemskt det med, men som sagt, ger honom ingen rätt att göra ngt sånt här och förstöra livet för andra, men jag tycker hemskt synd om honom!

Ja, det finns kondomer, och det är inte bara killens ansvar..

• SoStylish
    EmelieL skrev 2011-08-25 13:18:54 följande:
    Ja, men då lär han ju ha fått de av sin mamma, och det känns rätt hemskt det med, men som sagt, ger honom ingen rätt att göra ngt sånt här och förstöra livet för andra, men jag tycker hemskt synd om honom!

Ja, det finns kondomer, och det är inte bara killens ansvar..
    Klart att det är hemskt med människor som har HIV, men det ger honom ingen rätt att hålla det hemligt för sina sexpartners. Visst att man ska skydda sig, men han har fortfarande en jäkla skyldighet att berätta att han är HIV-smittad. Skydd eller ej!
Svar på tråden "Hivmannen i malmö"