Inlägg från: Björnmossa |Visa alla inlägg
  • Björnmossa

Dräkt/kostym, hjälp!

Jag funderar på att skaffa en kostym eller dräkt, alltså kavaj med matchande kjol och/eller brallor. Undrar lite vad som är trendigt, eller kanske snarare vad som är ett säkert kort om man vill använda den i flera år? Tänker på saker som byxmodell, kjollängd, antal knappar och sånt som kan variera.

Var kan man köpa? Jag gillar MQ, ganska fina saker som varken är det billigaste eller dyraste, men vill gärna ha fler alternativ.

• Svar på tråden Dräkt/kostym, hjälp!
  • Björnmossa

Tack för ditt svar! Hur kan man försäkra sig om god kvalitet, finns det vissa affärer som bara har bra grejor?

Är det dumt att köpa en kjol som slutar ovanför knät? Tänkte inget kortkort men upp till en dm ovanför kanske? Ser det oproffsigt ut?

• Björnmossa

Polyester, check! Jag vet inte om jag vill se ung ut. ~30 är ju lite mitt emellan ung och medelålders och jag vill gärna framstå som mogen samtidigt som jag inte direkt aspirerar på någon ledarroll på jobbet, är rätt ny. Vad tycker du om stövlar till, i vinter alltså? Är det stiligt och varmt eller ser det ut som en klubbkväll med smal mörk kjol och knähöga stövlar?

MIna krav är inte heller jättehöga men jag betalar hellre 2000 för något bra än 750 för något som blir dåligt direkt. Hoppas vi båda får fler tips av nån annan!

• Björnmossa

Matcha och mixa låter ju kul förstås. Har en beige mockakavaj som jag köpte när det var lite inne men den kanske inte funkar längre? Och en del svarta och grå kjolar som också borde kunna kombineras.

Svar på tråden Dräkt/kostym, hjälp!