• knattar

Hjälp mig hitta en outfit

Jag behöver nya kläder.

Jag har ingen budget, men det får gärna vara så billigt som möjligt.
    Det får inte vara för svart eller tråkigt.
    Kläderna ska vara snygga.

Är väldigt öppen för förslag.
    Behöver överdelar, underdelar, skor, underkläder, ytterkläder, accessoarer, handväska, ALLT!

Snälla hjälp mig 

• Svar på tråden Hjälp mig hitta en outfit
  • TEDDEN

Ta en tur inne på Zara!

Billigt, hyfsad kvalitet, bra "modegrad", inte för ungdomsaktigt eller trashigt! Man kan lätt plocka ihop en eller flera outfits som matchar. 

• knattar

Zara är ju stängt nu.
    Det jag söker är inspiration. Det blåser bort som en F6 tornado så fort jag går in i en klädbutik och till och med onlinebutiker...

Jag behöver förslag på exakta kläder, inte butiker, jag är så bekant med dem att jag till och med vet hur deras dammtussar ser ut...

• TEDDEN

Det är ju svårt att komma med förslag på exakta outfits om du inte berättar lite om din stil....

• knattar

Jag är väldigt öppen för förslag.

Är lite personlighetsstörd när det kommer till klädstilen.
    Bara nu i sommar har jag gått igenom stilarna: skejtare, golfare, seglare, preppy, kontorsråtta, miljonärsfru och plugghäst, bland annat.

Seriöst jag kan ha på mig nästan vad som helst.

Skulle inte tacka nej till ett förslag på en outfit som du tycker är snygg Flört 

• Nyfiken gul

hur brukar du klä dig en vanlig dag?

Hur klär du dig när du ska på fest eller bättre tillställning?

Är du mer en jeanstjej eller är du mer för volanger, romantik och fluff?

Hur skulle du vilja se ut?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    knattar skrev 2011-08-25 21:32:12 följande:
    Jag är väldigt öppen för förslag.

Är lite personlighetsstörd när det kommer till klädstilen.
    Bara nu i sommar har jag gått igenom stilarna: skejtare, golfare, seglare, preppy, kontorsråtta, miljonärsfru och plugghäst, bland annat.

Seriöst jag kan ha på mig nästan vad som helst.

Skulle inte tacka nej till ett förslag på en outfit som du tycker är snygg Flört 
    men att testa olika stilar säger ju ingenting om vad du faktiskt helst klär dig i.

En vanlig ledig dag - vad har du på dig då?  Eller när du bara går hemma och slappar? När du bara är du själv.
  • knattar
    Nyfiken gul skrev 2011-08-25 21:33:14 följande:
    men att testa olika stilar säger ju ingenting om vad du faktiskt helst klär dig i.

En vanlig ledig dag - vad har du på dig då?  Eller när du bara går hemma och slappar? När du bara är du själv.
    Har inte testat stilarna, det jag klär mig i är det jag helst klär mig i.
    Jag är väldigt varierad.

En vanlig dag börjar med att jag tar de kläderna som ligger närmast, jag går till jobbet, när jag kommer hem åker kläderna av.

De fester jag brukar gå på är väldigt lätta att klä sig till, det är nästan alltid cocktailklänningar som gäller då. 
  • TEDDEN

Ok! Rakt upp och ner kommer jag bara att tänka på en blogg som heter "Mogi" (Bloggportalen). Där lägger hon upp bilder på sina outfits, hon har massor....
    Se om du gillar något där! Bra inspiration!

Annars så....

Tajta jeans, grå mocka stövlar i ridmodell, tunn ljusgrå tajt tröja med rund hals, långt pärlhalsband, välskräddad kavaj i ridmodell, till det en mörkgrå väska från balenciaga. 
    Min dagens, men kanske svårt att visualisera? .....Tycker jag var snyggt iallafall  

• knattar
    TEDDEN skrev 2011-08-25 21:51:22 följande:
    Ok! Rakt upp och ner kommer jag bara att tänka på en blogg som heter "Mogi" (Bloggportalen). Där lägger hon upp bilder på sina outfits, hon har massor....
    Se om du gillar något där! Bra inspiration!

Annars så....

Tajta jeans, grå mocka stövlar i ridmodell, tunn ljusgrå tajt tröja med rund hals, långt pärlhalsband, välskräddad kavaj i ridmodell, till det en mörkgrå väska från balenciaga. 
    Min dagens, men kanske svårt att visualisera? .....Tycker jag var snyggt iallafall  
    Inte alls svårt att se framför mig. Tack för tipset!
  • Nyfiken gul

Även om man är varierad har man ju ändå nån slags grundstil som man oftast utgår ifrån.

Du kanske skulle bestämma dig för vilken slags grundstil som är din egen stil och hålla dig till den när du letar kläder. Det gör det ju hela lättare om du ska shoppa.

Jag älskar kläder och har en hel walk in closet med mängder av olika outfits men den ordinarie jag , den privata jag är jeans och vanlig topp, vilket jag oftast klär mig i.

• Nyfiken gul

Hmm... dagens outfit innan jag klär av mig för natten:

Gråa stuprörsjeans, grå tunn långärmad topp/tunika med rosor i svart - på fötterna när jag går ut har jag röda converse.

Imorgon tänker jag ha svarta stretchjeans, en svart t-shirt med logotype "harley davidsson"  och på fötterna gladiatorsandaler med stilettklack.

• knattar
    Nyfiken gul skrev 2011-08-25 22:05:52 följande:
    Även om man är varierad har man ju ändå nån slags grundstil som man oftast utgår ifrån.

Du kanske skulle bestämma dig för vilken slags grundstil som är din egen stil och hålla dig till den när du letar kläder. Det gör det ju hela lättare om du ska shoppa.

Jag älskar kläder och har en hel walk in closet med mängder av olika outfits men den ordinarie jag , den privata jag är jeans och vanlig topp, vilket jag oftast klär mig i.
    På jobbet har jag oftast jobbkläder och ser ut som en vandrande reklampelare. När jag inte ser ut som en reklampelare varierar jag stilarna. Tycker om variation, det blir så tråkigt annars.
    Det är inte så att jag inte hittat min personliga stil och jag går runt och är förvirrad. Jag tycker att allt är bekvämt och snyggt.
    Så nej, jag har ingen grundstil. Klär mig lika ofta i baggyjeans som i kort kjol.

När jag är hemma och softar klär jag mig oftast i enbart underkläder.
  • knattar

Klädsel i tisdags: Baggyjeans, vit svart randig tight blus och skor i conversemodell som ser ut som vattenmelon (grön sula, vit rand röd/rosa tyg med svarta små kärnor i)

Klädsel i går: vit piké med tryck på arm, bröst och rygg, svarta byxor, tygskor.

Klädsel idag: mörka, mörka stuprörsjeans vitt linne och svart kavaj med jokerlila foder.

Hitta grundstilen i det...

• Marre79

stuprörsjeans, top och kavaj kan man variera i all oändlighet med olika slags skor (ballerina, höga klackar, sandaler, converse m.m)), olika scarves och smycken......

eller byt ut kavajen mot en kortare snygg skinnjacka

Jag älskar kombinationen rockigt och romantiskt, ex blommig maxiklänning med skinnjacka till eller stuprör, volangblus och skinnjacka  

• knattar

Någon annan som vill dela med sig av en snygg outfit???

• TEDDEN

Du får en dagens.  

Vita, tajta stuprör (zara)
    vitt linne med tunt smalt band, som knyter i ryggen, knappar fram och lite "krås" långst med knapparna (Paul&Joe)
    Beiga loafers från Tods
    Poncho från Burberry (klassiska rutmönstret)
    Vit väska från Bottega

Skulle kunna lägga upp en bild, men vågar inte  

• knattar
    TEDDEN skrev 2011-08-26 11:11:08 följande:
    Du får en dagens.  

Vita, tajta stuprör (zara)
    vitt linne med tunt smalt band, som knyter i ryggen, knappar fram och lite "krås" långst med knapparna (Paul&Joe)
    Beiga loafers från Tods
    Poncho från Burberry (klassiska rutmönstret)
    Vit väska från Bottega

Skulle kunna lägga upp en bild, men vågar inte  

Låter snyggt!

Bilder behövs inte, man kan ju föreställa sig det ändå ju.
    Herregud, det här ska inte bli en modebloggstråd Flört 
  • Nyfiken gul

Fredagens kvällsoutfit (på väg ut)

Jeansleggings (HM)
    Långt tunnt linne/tunika i grått (lindex)
    Klassisk jeansjacka (ärvd) )
    Sneakers (fusk-converse, ICA Maxi 79 kr - i blått)
    Miniryggsäck/handväska i klassisk hundtandsmönster (köpt i thailand)

Svar på tråden Hjälp mig hitta en outfit