Vissla skrev 2011-11-04 08:46:12 följande:
Det är Trixie och Tyson

Nä jag vet inte vad det är för kön på dom men det visar sig väl om dom leker..
Mina två marmorscalarer som inhandlades för drygt en vecka sen, zoohandlaren hade ingen aning om hur gammla dom är

Men dom ser ut att vara ungefär lika stora som din bebis, hur gammal är den? Fenorna på din ser lite längre ut så din kanske är lite äldre, eller kan det vara för att det är en annan sorts scalar?
Den mörkare utav dom är min mest sociala fisk, han hänger vid rutan så fort jag kommer och bara tittar på mig, när jag hade flyttat ner snäckorna i tanken så var han först fram o hälsa

Kastar upp en liiiite bättre bild så skillnaden på fenorna syns bättre.
Hehe jag ger mina kön också innan jag vet, kan ju inte gå i typ 6 månader och kalla alla för "den". Jag har också köpt min så det är svårt att veta exakt men jag skulle gissa 2 månader kanske. Men dom ser lika stora ut, fortfarande lite bebis drag och så :D
Jag har en liten speciell plats i hjärtat för marbles, min första Skalar som var väldigt sjuk redan när jag köpte honom var en marble, saknar honom väldigt mycket. Häftigt att en av dom har mer vitt än svart, blir spännande och se sen när den blir stor!
Min lilla är en veil tail så den har längre fenor, mina andra tre är vanliga som dina och dom hade också små fenor.. har dom iof fortfarande men dom har blivit så stora.
Den andra kommer bli likadan den med, dom har sånna otroligt egna personligheter men alla är så sjukt sociala. Min största, Tami som var minst som liten, var jättesvår flörtat i början men nu är han/hon först på! Jag har alltid sett henne som en tjej men nu lutar det 90% åt att det är en kille.