Abort... Ja eller Nej?
den här tråden är kanske lite gammal då senaste inlägget var för så länge sen, men jag kände att jag ändå ville lägga in min åsikt här också.
Jag bodde med en man i 3 år tills jag insåg vilket kryp han var. Jag är än idag övelycklig på att jag valde abort då jag ett år innan det tog slut blev gravid med den mannen. Barnet skulle inte haft det bra med mig som ensamtående förälder. Och jag skulle aldrig i mitt liv vilja bli påmind om den mannen varje dag då man skulle se på sitt barn och såg likheterna hos honom där. Plus skolan jag gick i skule blivit lidande för närvaro var absolut nödvändig för att klara studierna. Dessutom har ajg efter det flyttat 3 gånger även till ett annat land och här gift mig och väntar nu vårt första kärleksbarn. hur skulle mitt liv sett ut idag om det barnet funnits? Jag tror defintitivt inte på att man blir gravid för en orsak. Man blir gravid om man haft sex på rätt dag och en spermie lyckas nå fram till ägget. Så enkelt är det. Så det är upp till var och en att skydda sig tillräckligt bra eller bara avstå från sex. Fast ibland kan det hända dessa misstag. Mänskan är inte perfekt och gör fel alltid nu som då. Foster som inte ens har ett slående hjärta och har en kropp som är till och med mindre utvecklad än en daggmasks är inte än en person och då tycker jag inte heller att man skall tänka på den som en person. Man skall tänka på den som det den faktiskt är för tillfället och sen är det upp till föräldrarna vad de vill göra.
Många gånger är abort ett bra val. Det finns narkomaner som föder barn ute på gator och lämnar barnen i skräpkorgar. Små flickor i Kina dumpas lite varstans och dessutom tar myndigheterna och injicerar gift in i ofödda barnen så de dör ifall familjen redan har ett barn från förut för sådana är ju reglerna där. I dessa fall är ju abort så mycket bättre.