• Anonym

Abort... Ja eller Nej?

Abort är och förblir en svår fråga och jag undrar:

Ni som har gjort abort, har ni ångrat er?

Ni som har övervägt abort men senare ändå behållt barnet, har ni ångrat er?

Tacksam för svar.
    Ha det bra... Kram

• Svar på tråden Abort... Ja eller Nej?
  • Anonym

Ja, har gjort abort. Men nej ångrar mig inte, men det gnager i mig. Gjorde en väldig sen abort i ca 20 veckan. Gör inte det! Man måste föda fram fostret, och tanken på att det lilla livet nästan skulle overlevt av sig själv är avskyvärd. Mitt enda försvar är att jag var ung och ovetande. Skydda er om ni inte vill ha barn!

• Anonym

Min första abort ångrar jag inte
    Min andra abort ångrar jag lite
    Min tredje abort ångrar jag så fruktansvärt :´-(

• Anonym

Hur kan man göra samma misstag tre gånger????

• Anonym

Jag övervägde abort men behöll barnet och det ångrar jag inte alls. Det är det bästa val jag någonsin gjort.

• Anonym

Jag blev gravid trots p-piller. Jag hade nyss träffat killen. Han tyckte abort jag var osäker. En mycket god vän, som själv gjort abort, sa till mig. "Om du är osäker på abort är det ett tecken på att du innerst inne inte vill." Det stämde. Det var ju pga av alla andra omständigheter runt omkring som gjorde att jag funderade på abort. Dvs. Nyss träffat killen, han ville göra abort, jag hade inget jobb mm. När hon var i samma sits så gjorde hon abort. Vilket hon sedan ångrade djupt. Jag behöll mitt barn. vilket jag ALDRIG ångrat. Jag är så oerhört tacksam över henne. Killen han ändrade sig under graviditetns gång. Nu lever vi ihop tillsammans med vårt barn.

• Anonym

Anonym Idag 11:29

Vad kul att det gick bra för er!!!

• Anonym

Jag blev också gravid med p-piller. Både med första och tredje.
    Var 19 första gången. Varken jag eller min kille tyckte att abort var något alternativ. Vi hade bara varit tillsammans i tre månader...
    Men vi resonerade att vi kanske inte är ihop om två år (med eller utan barn). Vi är fortfarande tillsammans och allt är jättebra.

Abort ska man göra om man inte känner sig redo för barn. men jag tycker att man ska diskutera med pappan.

• Anonym

Jag skulle aldrig klara av en abort...

• Anonym

Det finns dem så förblir gravida trots abortpiller.

Svar på tråden Abort... Ja eller Nej?