• ArtISkin

Ni som fick en tjej, var låg moderkakan?

Jag undrar, precis som rubriken. Ni som födde tjejer, var låg eran moderkaka? Glad

• Svar på tråden Ni som fick en tjej, var låg moderkakan?
  • Alvi

Framvägg för båda mina tjejer. Tror den låg i framvägg för killen med men är inte säker.

• ArtISkin

Intressant Glad Jag hörde en teori om kön och moderkakans placering men det verkar ju inte stämma alls. Som med allt annat man hör.

När jag fick min pojk så hade jag moderkakan i framvägg. När tjejen kom så låg den i bakvägg. Nu ligger den i framvägg igen och är så otroligt nyfiken. Glad 

• kixan

De två första i bakvägg, den sista i framvägg.

A -03, F -05, V -10
  • Ingrid 82

Fick en tjej... men min moderkaka var SÅÅÅÅ STOR att den låg överallt! Den vägde strax över 1,45 kg! En "normal" ligger mellan 400-700 gram.

• Liiina89
    Ingrid 82 skrev 2011-08-27 00:35:15 följande:
    Fick en tjej... men min moderkaka var SÅÅÅÅ STOR att den låg överallt! Den vägde strax över 1,45 kg! En "normal" ligger mellan 400-700 gram.
    varför hade du en jätte moderkaka? om man får fråga ;)
  • Ingrid 82
    Liiina89 skrev 2011-08-27 00:37:46 följande:
    varför hade du en jätte moderkaka? om man får fråga ;)

Jag har ingen aning! Ingen visste, ingen kunde svara riktigt. Visst hon var stor men inte gigantisk. 54 cm och 4,130 kg och jag gick upp en hel del i vikt men det hade tydligen inget samband. Jag tror att det var all den Omega-6 jag intog under graviditeten...

Återblick: Hon föddes normal med ett leende, tittandes och vägrade gråta... Fortfarande normal, väldigt lång, smal, stark och glad liten homunculus. Perfekt helt enkelt! Tack vare moderkakan ;)
Svar på tråden Ni som fick en tjej, var låg moderkakan?