Inlägg från: Liten elak och intelligent |Visa alla inlägg
  • Liten elak och intelligent

Har ditt barn elevassistent/assistent av motsatt kön?

dukat skrev 2012-02-21 11:46:42 följande:
    om han behöver hjälp av assistenterna så kan dom väl gå in på damernas.Kan inte förstå att det skulle vara ngr större bekymmer.Tror dom flesta kvinnor har full förståelse för en sådan situation
    Fast kanske inte så kul för grabben?

Vi har inte det problemet än då vår pojke bara är sex år men senare hoppas jag verkligen att vi kan få tag i assistent av manligt kön. Min son har idag manlig resurs på dagis. 
    dukat skrev 2012-02-21 13:45:27 följande:
    Men om killen är van att ha 2 kvinnliga assistenter som hjälper honom med dusch o bad hemma så går det väl lika bra på ett badhus.Tror inte för killens del det är några som helst problem heller
    Jo, assisterna ja! Men alla andra främmande kvinnor/flickor i omklädningsrummet!?
    dukat skrev 2012-02-21 13:53:22 följande:
    Men som jag skrev tidigare så går det att lösa Dom flesta kvinnor är ju förstående för en sådan situation Om någon mot förmodan inte är det så får dom väl vänta lite  Sånt här brukar gå att lösa i bästa samförstånd utan att någon kommer i kläm 
    Jag tänker mer för grabbens skull! Precis på väg in i puberteten och så.Att han kanske inte vill visa sig naken för kvinnor han inte känner!
    dukat skrev 2012-02-21 15:42:21 följande:
    O då missförstod jag det.Tyvärr är det ju brist på manliga assistenter men hoppas förstås att du ska hitta ngn Personligen tycker jag ju  att det är viktigare att personkemi osv stämmer  än det kön assistenten har
    Skulle du tycka så om du själv behövde behövde assistans också?
    anne h skrev 2012-02-21 15:21:06 följande:
    När jag är med grabben på badhuset går han in på herrarnas och duschar/byter om, elevass i skolan vägrar göra det. Inte ok i mina ögon. Ass följer brukaren, inte tvärtom.
    Men ska assistenten behöva se nakna kroppar av det andra könet om hon inte vill?
    amalie79 skrev 2012-02-22 21:02:56 följande:
    Jo fast varför ska han behöva göra det? Han har ju assistenter för att kunna leva som vilken tonårsgrabb som helst gör och en tonårsgrabb som inte har assistent skulle ju aldrig gå in på damernas!

Nu skulle jag iof inte ha ett dugg ont av att träffa TS eller någon annans grabb inne på damernas, men HAN ska väl få byta om och duscha med de andra killarna, förstår heller inte som någon skrev att de kan vägra göra det.
    Assistenten får anpassa sig till brukaren!
Svar på tråden Har ditt barn elevassistent/assistent av motsatt kön?