Har ditt barn elevassistent/assistent av motsatt kön?
om han behöver hjälp av assistenterna så kan dom väl gå in på damernas.Kan inte förstå att det skulle vara ngr större bekymmer.Tror dom flesta kvinnor har full förståelse för en sådan situation
om han behöver hjälp av assistenterna så kan dom väl gå in på damernas.Kan inte förstå att det skulle vara ngr större bekymmer.Tror dom flesta kvinnor har full förståelse för en sådan situation
O då missförstod jag det.Tyvärr är det ju brist på manliga assistenter men hoppas förstås att du ska hitta ngn Personligen tycker jag ju att det är viktigare att personkemi osv stämmer än det kön assistenten har
Vi får nog vänja oss vid att om man har behov av samhällets resurser så kan man inte ha allt för stora krav Råkade bryta foten för ett par år sen o hamnade på ortopeden.Fick dela rum med två manliga pat.All personal var kvinnlig Och visst funkade det utan ngr problem.
I Tyskland har man på många kanske tom dom flesta tagit bort könsuppdelning i omklädningsrum till badhus o simhallar.Men det finns sk einzelkabinen där dom som är tokpryda kan gå in.Tycker jag är ett utmärkt system som vi gott kunde ha här i Sverige också Då hade situationer som de vi disk ovan inte uppkommit
så här tror jag det är för många
http://www.foraldrakraft.se/articles/assistans/simma-lugnt-assistenten-blir-en-del-av-familjen
dvs 2 kvinnliga asss till 13 årig kille Mkt sällan tvärtom
Nu börjar vi ju få sk könsneutral omklädningsrum. Och som det beskrivs i artikeln så är ju detta en väldigt typisk och vanlig situation Kvinnliga assistenter o manlig brukare som tidigare då använt dmernas omklädning vilket jag också uppfattar som regel
http://www.personligassistent.com/forum/showthread.php?t=10879
ja nu är det inte vår kommun tyvärr Men alltid en början o ett steg i rätt riktning.Så för oss blir det vid det gamla.
Vi använder damernas eftersom alla PA här är tjejerFlest brukare är killar..Men sen är det annonserat att mellan 15-17 är det handikapp träning i bassängen så alla vet att det kan vara mkt folk på damernas just den tiden.