• inväntande

    Vad kostar medecinerna igentligen??

    Kom att fundera och har försökt googla men vet någon av er som ivf:at eller har kunskap om man kan få reda på priserna på alla medeciner?

    Vad dom kostar defakto och inte med finansieringen via skatten. Vore intressant att veta. 

  • Svar på tråden Vad kostar medecinerna igentligen??
  • Frontline

    Det står väl priser på fass har jag för mig, sök på den medicinen du undrar över sen klickar du på förpackningar...

    Tror att vi räknade ut att det kostade runt 15000:- en gång vi hämtade ut medicinerna men jag tror vi hämta lite till efter det...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • inväntande

    Min nöt!! Det står ju på förpackningarna   måste vara ivf hormonerna som börjar tvirra.

    Det enda vi inte häntat ut änn pga fördröjning är pregnylet 5000iex2 har någon av er en sådan förpackning kvar så jag kan få veta kostnaden? 

  • Jag är bara jag

    Pregnyl kostade 163 för två år sen. Har väl nån nyare också om du verkligen vill veta.

    *varför slänger jag inte skiten,jag ska ju aldrig mer göra sånt där...?*

  • Jag är bara jag
    inväntande skrev 2011-08-27 16:53:48 följande:
    Jo jag vill verkligen veta
    163:- på alla jag har från -08 till -10 i oktober så jag gissar på 163:-. Skrattande
  • inväntande

    Oj vi har i runda slängar brännt cirka 55.000 papp snart då i medecinkostnader Aj 4:e gången gillt hoppas vi!

  • Jag är bara jag
    inväntande skrev 2011-08-28 17:47:37 följande:
    Oj vi har i runda slängar brännt cirka 55.000 papp snart då i medecinkostnader Aj 4:e gången gillt hoppas vi!
    Tur man inte betalar vad det egentligen kostar. Med mina högsta doser och 8 behandlingar hade vi inte haft råd. Nu är det "bara" 1800:- per år i 4 år.
  • Moolie

    Jag fick höra att mitt skulle gå på mellan 9-15 000kr. Men iom högkostnadsskyddet kostar det oss 900kr! :)

  • Moolie

    Pratade med IVF kliniken och kollade upp högkostnadsskyddet osv.

    Jag fick Gonal-f, Lutinus, Orgalutran och Ovirelle utskrivet.

    Gonal-f kostade 2 266kr
    Lutinus kostade 236kr
    Orgalutral kostade 340kr 
    Ovirelle kostade 341kr

    Det skulle gå på 3 183 kr men vi får betala 1 989kr.

    1 100kr dyrare än jag förväntade mig. Jag börjar genast tänka på de stackars pensionärerna som inte har det så gott ställt som får lägga tusentals kronor på mediciner. De borde få det gratis! :/

  • Moolie
    Frontline skrev 2013-12-28 00:20:08 följande:

    Stackars pensionärerna dom har det för illa...
    pffffffft


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
    Ja, existensminimum är inte kul... Har arbetat 7 år inom äldreomsorgen och vet precis hur det är...
Svar på tråden Vad kostar medecinerna igentligen??