IsDimma skrev 2011-08-30 18:03:59 följande:
Du har förstås frågat mamma, mostrar, morbröder, morfar, kusiner, mormors väninnor, mormors grannar och alla andra som möjligen skulle kunna tänka sig ha receptet.?.
Frågan är inte illa menad, jag skulle känna detsamma om jag tappade bort mormors glassrecept eller farmors köttbullsrecept (farmor finns kvar att fråga men när hon också försvinner).
Jag hänger kvar i tråden i väntan på receptet som låter farligt gott

Då mamma är bortadopterad så har inte mina mostrar å morbror detta recept,( Har bra kontakt med mina riktiga släkningar), mamma har inte kvar det å syster hittar inte sitt, hon har det någonstans men vet inte om det är kvar i huset, (skild). Ja de ä ett superbra recept om man blir tvärsugen på nåt gott då man alltid har ingredienserna hemma ex mjölk, sirap, smör.... Du kan hälla ut den på en plåt med bakplåtspapper eller hälla det i knäck, muffinsformar å in i frysen.. Kokas till den ä klar typ 8-15 min..
Har nog hittat de nu tack vare denna tråd.. Vill ju att min dotter ska föra detta vidare.. hihi, har ett minne när jag ä 3-4 å mamma ska skära i dajmen den spricker å far överallt.. Kommer ihåg det så väl storayster sitter i pappas knä å vi bara väntar på att få hugga in..