Inlägg från: Anonym (mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Duschar jag för sällan?

De gör jag också.. Får alltid komplimanger för jag har så fint hår.. Och jag har aldrig haft hudproblem. (Visst, blir lite torr om vintrarna..)
    Och på sommaren när det är som varmast duschar jag kanske en snabbis på kvällen för att kyla mig då vi har väldigt varmt hemma.. Men resten av året duschar jag som du, ungefär 2 ggr veckan.
    Luktar inte svett och aldrig har någon klagat. Dock bytar jag underkläder var dag. 

• Anonym (Mia)
    Vinxen skrev 2011-08-27 19:53:15 följande:
    Jag duschar varje dag och tvättar håret 3 ggr i veckan. Ibland duschar jag 2 gånger om det är varmt och så. Tycker nog 2 ggr är lite lite. Hur gör du med underliv och armhålor? Kan nog tycka att man iaf tvättar dessa varje dag även om man inte duschar.
    Varför ska man tvätta sitt underliv var dag? Mitt underliv mår iaf inte bra av att tvätta bort det naturliga ph-värdet.
  • Anonym (Mia)
    Anonym skrev 2011-08-27 19:56:57 följande:
    Flytningar?
    Alla har inte det problemet..
  • Anonym (Mia)
    Anonym skrev 2011-08-27 19:58:30 följande:
    Även om man själv inte känner av att man stinker så känner nog omgivningen av det. Jag har några personer i min omgivning som duschar sällan, dessa personer stinker så jag klarar inte av att äta bredvid dom då jag är känslig för äckliga dofter. 

Men eftersom dessa är ytligt bekanta försöker jag undvika att umgås med dom, det är deras val att låta bli att duscha, jag ska inte behöva må illa pga deras val.

Jag vet inte om deras närmsta vänner/familj berättat att de luktar illa, eller om det är för känsligt ämne så dessa går runt och tror att de luktar gott även om de skippar duscha.  
    Men ALLA har ju inte problem med extrema svettdofter. Jag svettas knappt och när jag gör det så luktar det inte. Varför skulle jag då duscha var dag?
  • Anonym (Mia)
    sextiotalist skrev 2011-08-27 19:58:48 följande:
    Här är det tvärtom, jag får mindre flytningar om jag inte tvättar mitt underliv varje dag. Gör jag det varje dag så får jag svampbesvär och flytningar
    Jag fick UVI hela tiden innan, sen sluta jag tvätta mig så ofta och jag har inte haft de på länge!
  • Anonym (Mia)
    Anonym skrev 2011-08-27 20:10:45 följande:
    Nej, men jag har.
    Då förstår jag om du vill duscha oftare =)
  • Anonym (mia)

Jag duschar typ varannan dag, men med min eksemtorra hud borde det egentligen vara mer sallan. Det ar bara sa svart att lata bli, for jag alskar verkligen att duscha! Jag alskar varmvatten, doften av duschkram och shampo. Och det ar ju sa avkopplande efter en lang stressig dag! Jag anvander obscena mangder mjukgorande lotion dock.

Svar på tråden Duschar jag för sällan?