• M Y L F

Duschar jag för sällan?

Jag har väldigt torr hy och försöker att duscha varannadag, men har jag tränat eller det varit varmt ute så måste jag duscha varje dag. Jag tycker att det låter lite att bara duscha 2 ggr i veckan.

Man får ju smörja in sig med cremé efter duschen och man behöver ju inte tvätta håret vid varje dusch. 

• M Y L F
    Anonym (Dusch) skrev 2011-08-27 20:27:50 följande:
    Jag är för lat för att hålla på med krämer efter dusch mer än någon enstaka gång  Skäms
    Fast har man torr hy så kan man inte vara lat. Det finns inte så många andra genvägar. Så om det är för att du är lat att du inte duschar mer än 2 ggr i veckan, så ok.

Det tar 1 minut att smörja in kroppen efter dusch. 
  • M Y L F
    Anonym skrev 2011-08-27 20:31:59 följande:
    Det är däremot inte bra att smörja in sig ofta, då börjar huden att rengöra sig själv.
    Jo om man har torr hud som inte reparerar sig själv bara för att man inte duschar.

Min hud och min ena sons hud, måste smörjas in oavsett om vi duschar eller inte. Kroppen är torr om jag så skulle skippa duscha ett helt år.

• M Y L F
    Anonym (Dusch) skrev 2011-08-27 20:32:22 följande:
    Om jag inte duschar ofta är den bara lite torr. Mig tar det typ tio minuter att smörja in mig över hela kroppen Skäms
    10 minuter? Har du typ 3 meter långa ben?
Svar på tråden Duschar jag för sällan?