Inlägg från: Anonym (Kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille)

Duschar jag för sällan?

Anonym skrev 2011-08-27 21:25:37 följande:
    Jag duschar varje dag, skulle aldrig kunna gå till jobbet utan att vara nyduschad, man behöver inte lukta svett om man inte är nyduschad, men unket och ofräsch. Jag tycker folk som inte luktar nyduschad alt absolut ingentng alls är riktigt riktigt otäcka. Jag vill inte lukta på andras människors kroppslukt.
    Jag har väldigt torr hud, men jag smörjer bara in mig någon gång då och då på vintern. Duscha inte så jättevarmt så blir du inte så torr, du kan använda duscholja om du är väldigt torr, det är absolut ingen anledning att låta bli att duscha att man är torr. örk
    Att duscha var tredje dag är lagom annars riskerar man att få torr hud i onödan en del löjliga människor duschar två gånger per dag vilket är helt fel, jag har pratat med distriksköterska om detta men man skall tvätta sig på strategiska ställen varje dag som under armarna, ansiktet , könet och stjärten. Händer tvätter man sig givetvis varje gång man varit på toaletten gäller även om man bara kissat. Såg en kille som var och kissade i en pissoar och som inte tvättade sig om händerna detta var på en dans, jag tyckte det var äckligt. Jag tänker inte ändra på det för att en del människor tycker annorlunda. En del människor lägger sig i allt vad man gör.
    Det viktigaste en människa kan göra för att inte lukta illa är att sluta röka.
Svar på tråden Duschar jag för sällan?