Inlägg från: Anonym (em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (em)

Duschar jag för sällan?

Jag duschar samma i princip, 2-3 ggr i veckan, ibland oftare ibland mer sällan beror helt på vädret och vad jag gjort. Har alltid haft massa allergier och torr hy, trots att jag smort in mig dagligen. Sen jag slutade duscha varje/varannan dag så mår min hy mycket bättre och jag smörjer bara in mig efter jag duschat, det räcker. Håret blir inte alls fett lika fort och är inte lika torrt, hyn har jag inte alls samma problem med sen innan och blir knappt torr längre och slipper min eksem. Vatten torkar ju ut och för mig är det jättebra att inte duscha ofta. Är själv ändå fräsch, svettas inte så mycket m.m. Tvättar mig under armarna med tvål om det behövs. Fjantigt av din kompis ens lägga i sig din duschning, finns det något värre än dessa "måste" och "borde" människor som har sina principer som alla MÅSTE följa.. suck.

• Anonym (em)
    Äppelpaj80 skrev 2011-08-28 09:41:18 följande:
    Jag duschar 3-4 g i veckan absolut inte varje dag. Det var längesen jag slutade med. Om du luktar ok så är väl 2 g helt ok ta. Man kan ju ändå tvätta sig under armar och underliv varje dag så är man fräsch. Bättre för huden och håret att duscha mindre.
    Fast tvätta underlivet varje dag? Är det ens hygieniskt? Då rubbar du ju balansen i underlivet och det gör ju snarare så det blir "smutisigare" då du kan få konstiga flytningar m.m. eftersom du torkar ut. Vet inte vad ni har för underliv men mitt är inte så äckligt att det behövs tvättas varje dag, men alla är väl olika.
  • Anonym (em)
    Trynträ skrev 2011-08-28 11:21:07 följande:
    Tvättar man inte bort svett så börjar det lukta. Även från underlivet där det dessutom samlas urin och avföringspartiklar.
    Mm men alla svettas inte så mycket. Alla är olika. Samma med flytningar, vissa har mycket och som luktar äckligt. Dessutom kanske vissa lämnar avföring i ändan/underlivet.. Då är det bra om man duschar varje dag. Andra klarar ju av att hålla hygienen ändå och torka sig noga.
Svar på tråden Duschar jag för sällan?