• mikroE

Duschar jag för sällan?

Jag tål inte ens vatten speciellt bra på min hud så ansiktet måste jag smörja in med olja varje gång innan jag duschar. Jag använder sällan tvål utan mest vatten eller en kroppsscrub gjord på kokosolja och socker eftersom huden blir vansinnigt torr av tvål. Shampoo använder jag varje gång jag duschar. Jag duschar varannan dag på sommaren och var tredje-fjärde dag på vintern. Jag tvättar underliv och armhålor varje dag med vatten.

• mikroE
    Anonym (clean) skrev 2011-08-28 10:22:49 följande:
    Jag duschar kroppen varje eller varannan dag, de dagar jag inte gör det tvättar jag mig under armarna. Håret tvättar jag varannan eller var tredje dusch.

Två gånger i veckan lät inte särskilt trevligt faktiskt, speciellt om du inte ens tvättar dig mellan gångerna..

Har en kollega som luktar fruktansvärt dåligt. Hela arbetsplatsen vet om det och chefen har pratat med henne flera gånger men det går liksom inte in. Vet inte om hon inte känner det själv.. När jag läste din TS började jag tänka på henne faktiskt!
    Jag kan med 99,99% säkerhet säga att någon som duschar som TS inte stinker om hon inte springer marathon dagarna när hon inte duschar. Om någon verkligen stinker så hade de inte duschat på flera veckor eller går i kring i kläder som är indränkta i svettlukt. Det finns också ett tredje alternativ, nämligen att personen har någon sjukdom eller obalans i kroppen som ger dålig lukt.
  • mikroE
    coloredsnow skrev 2011-08-28 10:41:32 följande:
    Eller bor i ett mögelhus till exempel. Den lukten kan vara svårplacerad om man inte stött på den förut, det luktar liksom inte vanligt mögel.
    Sant, jag är dock själv så känslig för mögeldoft att jag brukar veta om folk bor i mögelhus innan de själv vet det... Det är lite jobbigt faktiskt att gå runt och känna doften hos en människa och inte veta om man ska säga åt dem för de kanske vet att de har mögel och skäms för att det luktar eller så vet de ej och tycker jag är galen. Som exempel så visste jag två år före min scoutledare visste det själv att han hade mögel i huset...
Svar på tråden Duschar jag för sällan?