Inlägg från: Gabriella83 |Visa alla inlägg
  • Gabriella83

Duschar jag för sällan?

alla har ju förstås olika hudtyper..å andra sidan kanske man vänjer huden vid att duscha ofta/alt inte?Så om en person som duschar en gång i veckan,börjar duscha varannan dag istället,så kanske huden för en period blir torrare,men jag tror den vänjer sig.Ma kan ju inte låta bli att träna för att man är orolig för att duscha för ofta??Man kanske kan träna 2ggr/vecka och duscha då?men ts,tvättar du dig dagligen i underliv och under armarna?känns ofräscht annars..för underkläder byter man ju varje dagsjälv duschar jag varannan dag,och om jag den dagen emellan skulle vara ofräsch tvättar jag mig extra,det beror ju förstås på vad man gör.Ansikte duschar jag morgon och kväll,har speciell ansiktsvatten och kräm jag smörjer in mig med efterråt..

• Gabriella83
    sextiotalist skrev 2011-08-28 16:45:35 följande:
    Konstigt att min hud inte vande sig efter 10 år, då hade jag sådana problem att jag sökte läkare och han sa helt enkelt, minska duschandet till 2-3 ggr i veckan, skippa all tvål utom där det behövs och efter bara en månad så fick jag en bättre hud. Min hy i ansiktet blev mycket bättre när jag bara tvättade det med vatten.
    ah,fast mitt exempel gällde ju typ 3-4 ggr/veckan..men som jag skrev kanske huden vänjer sig,eftersom jag inte vet.Jag vet däremot att min hud funkar så,och hår,och vi är ju alla olika men därav mitt kanske
Svar på tråden Duschar jag för sällan?