Duschar jag för sällan?
Jag har precis haft den här diskussionen med en väninna.
Vi skulle mötas upp på ett lunch ställe, och hon gav mig en komplimang för hur "pigg och fräsch" jag såg ut, jag tackade men var förstås tvungen att lägga till men jag han faktiskt inte med att ducha i dag, och faktiskt inte i går heller.
Plötsligt var vi inne på diskussionen om hur ofta man duschar och varför.
Min väninna är även hon en sådan människa som kan "glömma" bort duschen i tre dagar och jag har aldrig upplevt henne som "stinkande" började fundera mycket på människorna runt omkring dofter och vanor.
Jag duschar 2-3ggr i veckan, är "hemma fru" och är det så att det är kalas så tar jag kanske en extra dusch, byter underkläder samt linne- topp varie dag. Tvättar ansikte och smörjer in det varie dag, och har en mild deo. Rakar benen och de intimare delarna någon gång i veckan. Sköljer av och torkar ordentligt efter sex men annars brukar jag låta mitt underliv vara ifred från just utorkande tvålar.
Kan även tillägga att sen alla INTIM tvålar åkte ut från huset och ersattes med fukt salva efter rakning är flytningar ett minne blott. Min man älskar min doft, mina barn gör det också och jag luktar inte illa.
Lever med en man som som jag dushar 2-3 ggr veckan, han har inget fysiskt slitsamt jobb som gör att han svettas, han tvättar ansiktet var dag med vatten och använder deo, samt tvättar snopp och rumpa dagligen.
Men bland det mest eggande och mysigaste som finns är att krama om honom och lägga näsan mot hans nacke och andas in HANS doft inte duschcream, eller parfym eller någonting annat utan hans kropps doft.
Jag kan tycka att parfymer luktar extremt gott men det finns dock ingenting som slår doften av mina barns solvarma hud en sommar dag ute på gräsmattan.