• Danielina

Duschar jag för sällan?

Två gånger i veckan är inte för lite att duscha tycker jag, så länge man tvättar ansikte, underliv och under armarna varje dag. Jag önskar att jag kunde hålla mig till att duscha två gånger i veckan då jag hört att det är det bästa för håret men tyvärr så hinner mitt hår bli fett om jag inte tvättar det varannan dag...

• Danielina
    Anonym skrev 2011-08-28 19:15:01 följande:
    Jag duschar två gånger i veckan som du och tvättar armhålor och underliv dagligen dessemellan. Tycker det har blivit en duschhysteri sedan nittiotalet. Jag är över fyrtio och uppväxt med att bada en gång i veckan och så gör mina barn nu.
    Det komiska är att åttio-nittiotalisttjejerna som måste duscha ett par gånger om dagen och raka sig och ha sig för att känna sig fräääääscha är samma som använder trosor som bara tvättas i urktemperaturen fyrtio grader
    Bara för att det står fyrtio grader i trosorna betyder det inte att vi åttio-nittiotalisttjejer är så dumma att vi inte vet att bakterier inte försvinner förrän i minst 60 grader. I nästan alla kläder man köper i dagsläget så står det 30-40 grader men de tål oftast mer än så. Jag tvättar alla mina underkläder/sängkläder/handdukar i 60 grader oavsett vad det står i dem och inte har de tappat varken färg eller form, känner nog ingen i min egen ålder (23) som tvättar dem i lägre grader heller. 

Svar på tråden Duschar jag för sällan?