mikroE skrev 2011-08-28 10:39:08 följande:
Jag kan med 99,99% säkerhet säga att någon som duschar som TS inte stinker om hon inte springer marathon dagarna när hon inte duschar. Om någon verkligen stinker så hade de inte duschat på flera veckor eller går i kring i kläder som är indränkta i svettlukt. Det finns också ett tredje alternativ, nämligen att personen har någon sjukdom eller obalans i kroppen som ger dålig lukt.
Det är jag säker på. Sedan så kan man ibland få svett som luktar extra mycket, när jag är stressad, då luktar min svett (men bara den som kommer från armhålorna). Då är det hormoner som ger denna doft (då räcker det med att tvätta av armhålorna och byta tröja).
Mitt underliv blev bättre (och är på gränsen till så luktfritt ett underliv kan vara) sedan jag slutade att tvätta det varje dag. Jag fick dessutom mindre flytningar och mina svampinfektioner försvann.
Jag använder bara tvål under armarna, ingen annanstans, om jag inte är direkt smutsig (legat på knä i rabatten t.ex).
Om jag luktar svett, det skulle min väldigt ärliga tonåring direkt tala om, (och har gjort det de få gångerna jag har gjort det) och likaså min sambo.
Däremot byter jag underkläder varje dag, samma sak med strumpor och toppar, BH varannan dag.