Inlägg från: Anonym (olika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (olika)

Duschar jag för sällan?

svalan1980 skrev 2011-08-29 10:42:12 följande:
    Jag vill veta vad ni använder för schampo som kan hålla håret rent så länge?

Sen är det så att folk med dålig kondis svettas inte. Tro mig, jag har själv varit där.
    Rätt skönt ibland faktiskt. Billigt om inte annat.
    eh du säger vad???

jag har inte bra kondis och jag svettas som en jävla gris vid minsta rörelse!!!!!

dock inte så att jag stinker, men jag svettas när jag lagar mat, dammsuger, städar, går till affären, går in på barnens dagis för de har asvarmt där.. osv!! är sjukt varm av mig!

duschar INTE varje dag.. oftast varannan - var 3.e , i regel blir det var 3.e.
    luktar jag svett så är det självklart att jag duschar!

men mitt hår mår inte bra av att tvättas mer än MAX 3ggr/v. 
    har problem med torr hårbotten, torrt hår och torr hud.. 
    jag har redkens all soft schampo,balsam+hårinpackning, o det håller håret rent i max 3dgr. :)

har en kompis som duschar ytterst sällan pga vad hon säger att hon har eksem i huden o i hårbotten..
    hon STINKER... o har alltid jätteflottigt hår... kan inte sitta brevid henne för jag blir nästan illamående... :/ vågar inte heller säga till henne..

Hon tvättar sitt hår MAX 1ggr/v.. o då duschar hon INTE kroppen samtidigt vill jag lova..!

som min svärmor, hon duschar VARJE dag, och om hon mot förmodan inte gör det så blir hennes hår som olja.. det blir alltså FETT snabbare än snabbast.. hennes frisör bannar henne varje gång, hon får INTE tvätta håret varje dag, det är INTE bra för håret. 2-3ggr i veckan är lagomt att rengöra håret..

jag går i tankarna på att testa "no-poo" metoden i hopp om att det ska hjälpa min hårbotten och hår....
    vi får se..         

Svar på tråden Duschar jag för sällan?