• Jumji

Duschar jag för sällan?

Dushar också så sällan (som TS), kanske något oftare ibland. Tvättar mig varje dag dock, ansikte och under armarna och underlivet. Jag luktar inte illa, det vet jag.

Lite tramsigt att man skulle behöva skölja av kroppen varje dag för att undvika bakterier som en del hävdar, då skulle jag vara jättesjuk vid det här laget men är tvärtemot väldigt frisk :P

• Jumji

Då tror jag att jag skulle få höra det från min man om inte annat. Jag är också väldigt känslig för dofter och känner på en gång om jag t.ex. missat att tvätta mig på morgonen eller glömt deon. Samma sak om kläderna luktar.

• Jumji
    Anonym skrev 2011-08-29 21:16:30 följande:
    Kanske ligger nåt i det... Men jag anser ändå att det är ofrächt att inte ta en dusch dagligen. Måste ju vara jobbigare att stå över ett handfat och tvätta armhålor och fötter mm än att kasta sig in i en snabb dusch...
    Ne, att tvätta sig under armarna över handfatet tar typ 20 sekunder, fötterna tvättar jag inte, har inte mycket fotlukt. Om jag skulle duscha varje dag skulle jag ju vara tvungen att smörja mig varje dag, vilka mängder lotion det skulle gå åt då...
  • Jumji
    Anonym (blä) skrev 2011-08-29 21:31:29 följande:
    Jag jobbar inom vården och där fick vi lära oss tidigt hur viktigt det är att duscha sig själv och patienterna varje dag. Det är ett ämne som fortfarande är högaktuellt. Vad du pratar med för konstiga människor vet jag inte
    Fast, det är väl ingen åldring på hem eller i hemvård som får duscha varje dag? En gång i veckan var det när jag jobbade i alla fall. Beklagligt sällan tycker jag, särskilt som de inte alltid fick bra hjälp at tvätta sig ordentligt emellan duscharna.

Det är väl himla tur att inte varje människa på jorden duschar varje dag, tänk vad fort vårt rena vatten skulle ta slut då och vilken massa kemikalier som reningsverken skulle få försöka rena ur vårt vatten.
Svar på tråden Duschar jag för sällan?