• Trynträ

Duschar jag för sällan?

Anonym (em) skrev 2011-08-28 09:53:49 följande:
    Fast tvätta underlivet varje dag? Är det ens hygieniskt? Då rubbar du ju balansen i underlivet och det gör ju snarare så det blir "smutisigare" då du kan få konstiga flytningar m.m. eftersom du torkar ut. Vet inte vad ni har för underliv men mitt är inte så äckligt att det behövs tvättas varje dag, men alla är väl olika.
    Tvättar man inte bort svett så börjar det lukta. Även från underlivet där det dessutom samlas urin och avföringspartiklar.
  • Trynträ
    coloredsnow skrev 2011-08-28 11:30:00 följande:
    Varken urin eller avföring samlas om man torkar sig ordentligt... Om man inte är gjord väldigt konstigt anatomiskt förståss. :P
    Men svett bildas i alla fall. Men men, vissa kanske luktar rosor därnere efter en dag. Vad vet jag.
  • Trynträ
    lo g skrev 2011-08-28 11:57:57 följande:
    Samlas urin och avföringspartiklar? Men man torkar ju sig noga. visst det finns alltid minimala partiklar men inget som luktar el stör. Och om det gör det kanske man ska lära sig använda toapapper! En snabb torkning med våtservett och olja vid behov är det enda som behövs mellan duscharna!
    Våtservett är inte särskilt vänligt mot kroppen. Då är isåfall papper blött i vatten bättre. Fast jag tror ju inte folk som kissar torkar sig med blött papper varje gång.
  • Trynträ

Nåt som verkligen är äckligt är folk som tränar så de blir jättesvettiga och sen bara sköljer kroppen och struntar i håret. Som om man saknade svettkörtlar där liksom. Å dessutom har legat på ett skitigt gympagolv. Huuu!!!

• Trynträ
    Anonym (2-3 ggr i mån) skrev 2011-08-28 21:52:09 följande:
    Ha ha och min bekant tvättar sig 2-3 gånger i månaden. Orsaken är att hon inte orkar men hon är mycket stillasittande, ska hon iväg på kalas eller så då tvättar hon de "viktigaste" delarna + håret.
    Jag tycker inte hon luktar illa även om man skulle tro det, ändå träffar jag henne väldigt ofta. Självklart skäms hon över att hon inte tvättar sig oftare men hon orkar inte. Många tycker att det bara är att "göra det" men tyvärr gäller det inte för henne.

Själv duschar jag 1-2 gånger per dag, beroende på mitt jobb.
    Sicken latmask. Antar att hon har väldigt skitigt hemma också om hon är så lat. Urrk!!
  • Trynträ
    Anonym (blä!!!) skrev 2011-08-28 22:01:14 följande:
    För sällan!!!!! Alltså ja duschar varje dag- skulle inte vilja lägga mig skitig!! Hade ja inte så dyr vattenräkning hade ja duschat 2 ggr per dag. De är väl de goaste som finns o duscha o bli ren
    Tänker du undvika o börja på gym pga att du är rädd för att duscha för ofta???? Då är de nått som e galet!!!

Min granne har inte duschat på hela sommaren o har anlagt en hel trädgård o målat huset varit ute i solsken o regn o haft samma trädgårdskläder hela tiden, sen Bara bytt om till vanliga kläder utan att duscha!!!! Skitgris säger ja bara Skrikandes Alltså han e bara 40 ÅR.....
    Har du koll på när dina grannar duschar?
  • Trynträ
    Lilja Forever skrev 2011-11-02 17:40:57 följande:
    Oj, jag duschar varannan dag (men eftersom jag lätt får fett hår, tvättar jag håret varje dag.. För att känna mig fräsch), men jag tycker inte att din syn på saken är fel.. Duscha när eller hur och var du vill, jag skulle umgås med dig i alla fall.. :) Och jag skulle definitivt inte försöka lägga mig i hur du sköter din hygien eller ditt hus, eller dina barn.. Jag har fullt upp med mitt eget..
    Hur tvättar du håret då om du inte duschar samtidigt?
Svar på tråden Duschar jag för sällan?