Duschar jag för sällan?
Det där är väl lite individuellt. Själv måste jag duscha varje dag för att vara/känna mig fräsch, annars luktar jag svett..
Det där är väl lite individuellt. Själv måste jag duscha varje dag för att vara/känna mig fräsch, annars luktar jag svett..
Jag duschar dagligen, det är upp till var & en men jag lyfter nog lite på ögonbrynen om ngn säger att de duschar 2 gr/ vecka... Så länge du känner dig fräsch så är det ju inget problem , eller ?
Även om man själv inte känner av att man stinker så känner nog omgivningen av det. Jag har några personer i min omgivning som duschar sällan, dessa personer stinker så jag klarar inte av att äta bredvid dom då jag är känslig för äckliga dofter.
Men eftersom dessa är ytligt bekanta försöker jag undvika att umgås med dom, det är deras val att låta bli att duscha, jag ska inte behöva må illa pga deras val.
Jag vet inte om deras närmsta vänner/familj berättat att de luktar illa, eller om det är för känsligt ämne så dessa går runt och tror att de luktar gott även om de skippar duscha.
Det är väl upp till var och en att bestämma själv. Jag duschar visserligen oftast varje dag, men använder sällan tvål och aldrig schampo och skulle inte ändra den rutinen bara för att någon annan inte tycker att det "passar dem.
Tycker det låter aldeles lagom med 2 ggr vecka. Det man gör när man duschar varje dag är att förstöra hudens egen balans, man blir inte renare av det - man blir (rent bakteriologiskt) smutsigare.
Nix, alldeles lagom.
Alla bestämmer ju själva hur ofta man vill duscha. Själv så skulle jag känna mig väldigt
ofräsch ifall jag inte duschade varje dag. Inte för att jag svettas mkt eller liknande, men för
att jag vill känna mig ren. Sen om man är rädd för infektioner eller flytningar i underlivet så använd bara
vatten vid underlivet. Men som sagt 2ggr veckan skulle jag inte palla....men det är upp till var och en.