Duschar jag för sällan?
Jag tvättar håret ca 2 ggr i veckan, men duschar kroppen gör jag varje till varannan dag...
Jag tvättar håret ca 2 ggr i veckan, men duschar kroppen gör jag varje till varannan dag...
Om man delar mängden shampoo på två o tvättar håret 2 ggr efter varandra, så blir håret renare o inte fett lika fort. det rådet fick jag från min frisör (har långt hår). Så därav behöver jag inte tvätta håret lika ofta
Däremot kroppen dusc´has varje/varannan dag:)

Jag är en stressad 3 barnsmamma, går mest hemma...jag duschar ungefär varannan dag, När jag jobbar kan det ibland bli varje men mest varannan nu när man är hemma, är man lite extra lat och låter det gå 3 dagar emellan ja, då känner man ju sej klibbig ju när man väl tar av sej allt för att gå i duschen, visst har det nån enstaka gång hänt att det gått 4 dagar emellan, men då stinker man ju skit när man klätt av sej naken...=/
Förstår inte hur man klarar att dusch så sällan som 2 ggr i veckan...men ja, alla är vi olika! jag respekterar att det finns sånna som kanske inte luktar skit av det och då är det väl ok...
Själv byter jag underkläder och strumpor minst 1 ggn per dag, eller bh kan väl hänga med några dagar...
Tvättar oftast av armhålor varje dag annars blir det raggartvätt, jag är luktkänslig så jag litar på mej själv att jag känner vilket som bör göras, vad gäller underlivet så strunt samma hur ofta andra rengör sitt, andras underliv behöver man ju inte så ofta röra eller hur??
Mitt rengör jag bara när jag duschar men tar faktiskt våtservett eller ett papper och tar bort det vita som bildas emellan varven..
Vet jag om att det vankas sex så ser jag väl till att fräscha till mej..
Jag duschar tre gånger i veckan då jag också tvättar håret. Det funkar för mig. Fler gånger blir det bara vid behov: om jag är svettig eller så. Mitt hår gillar det, min hud gillar det. Ibland blaskar jag av armhålorna i handfatet men det behövs inte heller varje dag.
Tycker du ska fortsätta göra såsom du gjort om det funkar för dig. Herregud, alla människor är olika! Om jag skulle duscha varje dag eller två gånger om dagen så skulle min hud skrumpna bort och mitt hår falla av. För att inte tala om hur stressad jag skulle bli av att hela tiden passa mina tider efter en massa duschande...
Nej, var och en med sitt! Så länge man inte går omkring och luktar skunk så är allt okej.
Förstår inte varför vuxna människor ska vara så rädda för vatten... Sen det där om att TS ex älskat att "gå ner på henne" trots otvättat underliv ger mig rysningar. Hade aldrig låtit min kille gå ner på mig om jag inte duschat samma dag, helst precis innan. Inte så men du kissar ju med den där mojängen också, gott att få sådana odörer i ansiktet... Nej ush.
Ts, förstår att det måste ge dig problem om du lämnat kvar tvålrester i underlivet efter tvätt... Du skriver ju att en f*tta ska smaka just det och inte tvål.... Nej, tvålen ska ju bort..?
Sonen är precis fyllda ett. Det enda jag använt på honom hittills i duschen är lite babyolja någon gång ibland, annars tvättar jag honom med bara vatten. Han har aldrig behövt vare sig duschcreme eller schampo. Han blir ren och luktar nyponros ändå ;) Barn blir inte smutsiga på samma sätt som vuxna. Jag tycker det känns bra att undvika kemikalier.