• Anonym

Duschar jag för sällan?

Jag duschar var annan vecka, tvättar ansiktet, underlivet & armhålorna varje/varannan dag, tvättar håret var 3,dje dag. Skulle jag bli svettig eller känna mig ofräsch duschar jag oftare, brukade bada mycket oftare men nu har vi slängt ut karet. Sommartid blir det automatiskt mer dusch/bad, dock blir jag jättetorr i hyn =(

• Anonym
    Anonym (Robin Hood) skrev 2011-08-29 10:23:39 följande:
    Var går gränsen för hängpattar då? Och blir man inte svettig under armarna även utan stora bröst?
    Det går inte att tvätta sig under armarna utan att ta en dusch, eller?
  • Anonym

Jag duschar varje deag eller varnnan dag men tvättar håret 2 gånger i veckan. Använd en bra hudlotion så klarar din hud lite mer.

• Anonym

JA! Du duschar alldeles för sällan. Även om du inte direkt svettas så börjar det lukta om dig ändå, men det är svårt att känna sin egen doft (odör). 

Huden vänjer sig och återfuktar den när den behöver. Duschar du lite oftare så kommer kroppen att anpassa sig til ldet också. I början kan du dock smörja in dig med barnolja efter tvålningen. Superbra och du slipper konstgjord/kosmetisk lotion.

Duscha varannan dag, det dör du inte av.      

• Anonym

Jag duschar varje dag, på morgonen oftast, för jag känner mig ofräsch efter natten och vaknar till. Jag blöter håret varje gång, men shampoonerar inte håret mer än kanske tre dagar i veckan, de andra har jag bara i lite balsam för att kunna borsta ut det. tvålar såklart in mig varje dag. Smörjer armar och ben med lotion kanske tre dagar i veckan. Jag tycker nog att två dagar i veckan är lite väl sällan, i alla fall varannan dag tycker jag känns som ett minimum. Det är svårt att känna själv om man luktar illa eller unket.

• Anonym

Duschar kanske 3 -4 ggr i veckan, tycker det räcker och jag tvättar av mig de dagar jag inte duschar. Man skall INTE tvätta håret varje dag! (Frisör till yrket) tvätta håret var annan, var tredje dag, Schamponera ALLTID 2 ggr. Balsam på topparna... då håller sig håret frächt, det kan ta lite tid för håret att vänja sig om du brukar tvätta det varje dag och sen ska börja med var 3dje.

• Anonym
    ork skrev 2011-08-29 18:19:42 följande:
    Men för att hålla kroppen ren och undvika bakterier och vissa problem så rekomenderar jag att
    du iaf sköljer av dig varannan dag (10 min) . Och känner du att du blir för torr så kan man använda sig av vanliga oljor (oliv olja) och tvätta sig med det istället för tvål. Kroppen behåller sin balans, man blir minst lika ren och luktar inget.
    Skölja sig i 10 minuter? Hur stor kropp har man då?
  • Anonym

jag duschar 1 gång i veckan och luktar aldrig svett

• Anonym
    Lind a skrev 2011-08-29 19:35:39 följande:
    Men hur vet ni att ni intr luktar? Man brukar inte känna sånt själv??

Jag är enormt känslig för dofter...

Jo, det brukar man. Men det händer att man inte gör det och då har man förhoppningsvis en familjemedlem eller kollega som säger det till en.
Svar på tråden Duschar jag för sällan?