Utslag
Mitt barn har en längre tid varit hård i magen, men så för en vecka sedan så började det bli lösare och lösare och nu de senaste två dagarna har det varit diarré. I torsdags så blev hon väldigt snorig, men var fortfarande väldigt pigg och utan feber, för att på fredagen vara mindre snorig, men nu med feber, strax över 39 som mest. På eftermiddagen började hon få röda prickar på benen och nu var hon även rätt trött och gnällig och allmänt ur gängorna. Vi tänkte att det hörde ihop med febern. Natten blev orolig med många tårar och svårt att sova, men idag har hon inte haft någon feber och dessutom har hon varit betydligt piggare. Nu har dock de röda prickarna spridit sig även till rumpan och armarna. Hon har inget på mage och rygg och endast en i ansiktet. Vissa av prickarna ser ut att vara vätskefyllda. Hon verkar inte störas av dom ö h t. Jag tycker inte heller att det stämmer riktigt in på att vara vattenkoppor, som var min första tanke. Nu är min undran vad det kan vara för något, om det smittar och hur länge det kan smitta.