Inlägg från: hot fuss |Visa alla inlägg
  • hot fuss

Varför stelnar inte min kola????

mette

jag är ledsen.. kunde du inte rulla den t en kula så stelnar den inte heller.. jag gjorde faktiskt min kola i micro. tog 7 min typ o den blev skitgod. vill du ha receptet?

• hot fuss

mette

jag hittade inte mina knäckformar när jag stod med en sats knäck på spisen.. o min man skrattade åt mig då med. svaret blev "nästa år gör fan DU all jävla knäck din jävel". man muckar inte med kvinnor m gravhormoner.. de borde lärt sig vid det här laget.

dagen efter gjorde jag microkola o microknäck o för tusan vad snabbt o enkelt o GOTT det blev..

• hot fuss

eller så köper man i affären o lägger i egen burk o leker duktig
    jag tänkte göra så m ischokladen..

• hot fuss

-3/4 dl ljus sirap
    -1 dryg dl strösocker
    -1 msk kakao
    -1 dl vetemjöl
    -50 g smör

Gör så här:

Blanda allt i en form med höga kanter. Sätt micron på fulleffekt i ca 1 min.
    Tag ut formen och rör runt. Sätt in på full effekt i ytterligare 4 min.
    Kontrollera med kulprovet. Kulan skall vara seg och ganska hård.
    Häll smeten på bakplåtspapper, skär i fyrkanter när det svalnat.

• hot fuss

Microkola
    Ca 60 st

Ingredienser:
    50 g margarin
    3/4 dl vetemjöl
    3/4 dl sirap
    1 1/4 dl strösocker
    1 msk kakao

Utförande:
    Blanda alla ingredienser i en skål. Ställ in i mikron utan att röra om. Värm i en minut på full effekt. Ta ut skålen och rör om. Sätt in skålen igen och värm i 2-3 minuter på full effekt. Häll smeten på ett bakplåtspapper eller i en långpanna och låt stelna svalt. Lycka till!

• hot fuss

jag gjorde i min salladsskål.. o så har jag en kanna i porslin somjag kan göra i oxå..

• hot fuss

jag skulle aldrig våga göra i plastformar. de är så känsliga mot allt som kokar i dem liksom.. så även fast de ska vara microsäkra så är de typ bara det när man ska tina saker i dem o så..

Svar på tråden Varför stelnar inte min kola????