• Malin 972

Vårtliknande knöl inne i slidan - hjälp!

Jag har hittat en knöl ganska långt upp i slidan, den känns som en vårta. Den gör inte ont, men det gör mig väldigt rädd. Jag har också haft oregelbunden mens sista tiden (20 dagar en månad, 30 dagar nästa) samt blödning mellan menstruationerna. Jag funderar väldigt mycket på om det är cancer. Är det någon som har haft något liknande?

/Orolig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-28 10:59
    Puffar

• Svar på tråden Vårtliknande knöl inne i slidan - hjälp!
  • hummena

Vi kan omöjligt hjälpa dig, tyvärr, för vi kan inte kolla och vi är inte medicinskt kunniga. Gå till gynekologen och be dem kolla, de kommer veta vad som behövs göras och om detta är något du borde oroa dig för. Ring imorgon och boka en tid, och försök att inte oroa dig medan du väntar på ditt besök. Lycka till.

• Malin 972

Är snarast ute efter att se om det är någon som har haft något liknande...

• Malin 972

Nej, den sitter på sidan och är som en liten hård plupp, typ en liten hård utväxt...

• Lufsan
    Malin 972 skrev 2011-08-28 11:19:43 följande:
    Nej, den sitter på sidan och är som en liten hård plupp, typ en liten hård utväxt...
    Ja du borde gå till gynekolog med det. Det första jag tänker är dock könssjukdom och inte cancer. 
    En dag i sänder.
  • Malin 972

Jag har ju levt ihop med min man i närmare 10 år och inte varit otrogen, känns konstigt om det skulle komma så här långt efteråt?

• Anonym (Jag med!)

Nu är det många pr sedan du skrev här. Hur har det gått? Fick du kollat vad det var för något? 

Upptäckte idag en liten knöl liknande vårta ca 2 cm in i slidan. 

Nu blev man ju orolig över cancer och allt möjligt  sådant. 
    Någon annan som haft linnande och kan berätta vad det var?

• Anonym (maja)

Gör ett cellprov, troligen kondylom.
    Men be även att få göra ett test för könssjukdomar, då det faktiskt kan vara syfilis du åkt på. 

• Anonym (Jag med!)

Kollat hos gynekologen nu. Mina två knölar (upptäckte en till precis bredvid) var visst ärrvävnad som vuxit ut till en centimeters långa ?torn?. 
    Jag har visst inte haft så bra koll på underlivet som jag trott och blev rekommenderad att kolla med spegel emellanåt för att upptäcka andra förändringar.
    Tur var väl det ;)

Svar på tråden Vårtliknande knöl inne i slidan - hjälp!