• Tikka

Väggen spricker och den ska tapetseras till veckan!

Vi hade en vattenskada och har byggt vardagsrummet från grunden. Vi har gjort allt från grunden och det har gått väldigt bra. Men nu ser vi att det har blivit sprickor i skarvarna mellan gipsskivorna på samma ställe som det var innan renoveringen. (Men det kom vi inte ihåg förrän nu då vi såg de nya) Jag kan ju inte sånt här men det är reglat, isolerat och sen ligger det nog 22 eller 12mm gipsskivor och utanpå, omlott ligger gipsskivor som är antingen 6 eller 12mm. Det är sprickor i spacklet längs med skarvarna. (som är tejpade också.) Nu var det tänkt att vi skulle ha tapetserat till veckan men vi måste ju få bukt med det här innan. Nån som vet vad man kan göra? Min man skulle kolla upp det här idag men han stack till skogen istället Tungan ute

• Svar på tråden Väggen spricker och den ska tapetseras till veckan!
  • Sarve

Det är inte sättningar i grunden som gjort att sprickorna uppkommit?

• Tikka

Han min man prata med trodde att det var för att stommen till huset torkat riktigt nu och att det var därför. Så det var nog bara spackla, slipa och tapetsera.

• lollsanT

Vi har dragit latexfog över sprickorna som vi har fått när huset satt sig. Den rör sig mer än vanligt spackel så det kanske ni kan testa med?

• Tikka
    lollsanT skrev 2011-08-28 18:21:01 följande:
    Vi har dragit latexfog över sprickorna som vi har fått när huset satt sig. Den rör sig mer än vanligt spackel så det kanske ni kan testa med?
    Jättebra idé, tack.
Svar på tråden Väggen spricker och den ska tapetseras till veckan!