• Phillippa

botox - har någon provat?

Hej

Jag undrar om det är någon som har provat botox eller något liknande mot rynkor. Jag har alltid fått skrattrynkor kring munnen när jag skrattat men nu är de kvar hela tiden vilket inte är så snyggt. Jag ser gammal och rynkig ut.

Är det någon som har haft liknande problem och gjort något åt det. Jag undrar om det blir någon skillnad eller om man ser helt stel ut? Vad kostar det och var kan man göra det i Göteborgsområdet?

kram

• Svar på tråden botox - har någon provat?
  • Tina2

Hej Phillippa!

Jag har inte provat, men jag skulle också bra gärna vilja veta hur det funkar i verkligheten.

Men Botox, är inte det sånt som "förlamar" musklerna? Det sprutar man väl mest in i pannan. Runt munnen handlar det väl snarare om andra rynksprutor, som Restylane, som "fyller upp". (Tror jag i alla fall.)

Priser och "reklam" kan du hitta om du Googlar på "Botox" eller "Restylane".

Flyttar upp!

• Fyra

Fy på er flickor inte ska ni väl ta bort skrattrynkorna, de visar ju bara att ni är glada och skrattar ofta. Jag har massor och det är ok tycker jag. Skulle aldrig spruta in gift i kroppen för att tillfälligt släta ut och bedöva mitt ansikte! Nä, le på ni och var glada!! Kram

• Tina2

Jag igen...
    Det görs ju mycket reklam för dessa sprutor. Det man kan undra är hur det ser ut efteråt, blir man tvungen att fortsätta fylla på? Kan man förvärra rynkorna? Och vad händer om det blir fel? Och finns det några biverkningar?

Jag skulle nog kolla upp väldigt noga innan jag testade.

Det är ju också naturligt att man får en och annan rynka. Jag är säker på att du är fin ändå!

• Fyra

Tina 2

Botox måste du fylla på!!!

• Tina2

Jo, man måste fylla på för att få en bestående förlamning ja. Men jag uppfattade det som att trådstartaren tänkte sig att prova för att se om hon blir nöjd. Och det kan man ju gott göra om det inte finns risk för skador eller bestående förändringar. Det jag undrade var snarare om man måste fylla på för att se "normal" ut, när man väl har börjat så att säga. I så fall är det _verkligen_ läge att tänka sig för innan man sprutar in något! Framför allt när man är så ung.

Jag har själv rätt mycket rynkor för min ålder tycker jag, både av bekymmer och skratt. De gör ansiktet uttrycksfullt och personligt. Som du säger, det visar ju att man levt!

Men jag tycker inte att det är något fel att vilja göra något åt det om man vantrivs med någon rynka, även om det bästa så klart är att försöka acceptera och tycka om de förändringar som sker.

• Fyra

Nä det är klart upp till var och en att göra som de vill! Men jag skulle inte våga chansa och definitivt inte om jag var ung. Jag "tror" inte att man ser så gammal ut med lite skrattrynkor när man är ung.

• Tina2

Det tror inte jag heller!

Och jag tror att varje seriös "rynksprutningsutövare" (eller vad det kan heta ) faktiskt skulle avråda.

• Phillippa

Jag vill så klart inte göra något om det är väldiga biverkningar eller om jag kommer att se ut som Donatella Versace . Men det skulle vara kul att veta om någon gjort det och blivit nöjd eller tvärtom. Jag lider inte så mycket av det nu men jag blir ju inte yngre så antagligen blir det fler

• Tina2

Jo jag tänker ungefär som du. Biverkningar vill man ju inte utsätta sig för. Och absolut inte nu. Men man vet ju aldrig...nån gång i framtiden kanske man kommer att vilja göra något. Det kanske kommer förändringar som känns svåra att acceptera. Bara tanken att möjligheten finns att "fixa till det" är lite lugnande.

Vore kul att höra om någon här inne testat!

Svar på tråden botox - har någon provat?