Får jag som bonusförälder ge ultimatum?
Barn är ju otroligt krävande i den där åldern och framåt ett bra tag. Jag förstår att det är skitjobbigt. Det är ju jobbigt nog när man är förälder och har värsta moderskärleken att falla tillbaka på. Tänk då utan den där kärleken... nej usch.
Men jag tycker det låter som att det finns andra skäl att mamman och pappan ändrar på umgänget. 1,5 år är jättelitet och de behöver se mamma och pappa med tätare intervaller. Det låter faktiskt inte så jättebra att det är du som tar hand om barnet på helgerna heller... inte för att det skulle vara något fel på dig utan för att det verkar rörigt och jobbigt för ett så litet barn att fara från famn till famn på det där sättet.
Du skriver en del om hur din sambo jobbar. Det hör ju till verkligehten att man måste försörja sig men det hör också till verklgheten att man måste göra uppoffringar för sina barn. Särskilt om man är ensamstående förälder vilket han ju är. Han skulle behöva se över sina arbetstider på ett eller annat sätt så att han kan ge barnet den kontinuitet och trygghet som behövs.