• Scream2

Starta eget som fotograf?

deddan skrev 2011-09-04 22:46:06 följande:
    Funkar inte så bra med portfolion så här kommer en länk till min blogg, där är långt ifrån alla mina bilder, men det finns lite iallafall! :)

ddeenniissee.blogg.se/category/foton-by-me.ht...

Fast det hade ju varit kul att se några grymma bilder
  • Scream2
    deddan skrev 2011-09-04 22:57:06 följande:
    Scream: Mina bilder är grymma ;) men kan nog som sagt inte uppnå samma kvalitet på bilderna som personer lagt ut ovan, då jag inte har alla de tillbehörna.. Och jag kör ju på min helt för awsome D60 :D
    Jag hittade inga grymma bilder i den bloggen, men jag kanske inte letade så noga Det krävs inte så mkt tillbehör för att få till bilder som den ovan, mest talang bakom kameran och framför dataskärmen.
    Det är jättebra att ha gott självförtroende men även självdistans. Har du några andra bilder än blom/insekts/löv bilderna du visar i bloggen? 
  • Scream2
    deddan skrev 2011-09-04 23:03:10 följande:
    Scream: Nä, bloggen är mer mitt privata ställe, min vardag :p så det finns inte så mycket mer där. Brukar dock inte redigera mina bilder bakom dataskärmen, talang vet jag att jag har, men jag har det nog bara inom natur området, har inte fotat mycket människor och så.

Fast du skriver att du kan anpassa dig efter olika miljöer osv! Dina naturbilder är fina, men inget mer! Inte grymma...och för att klara sig som proffs idag tror jag att man måste kunna en del om bildredigering. Inte förändra bilder, men kunna finputsa dom med tanke på färger, kontraster mm. Ska man leva på att fota är det ju ofta porträttbilder som folk betalar för. Vad ska du annars ha din lokal till?
    Det går ju även att lägga upp lite bilder här på FL om du vill visa mer av din "grymmhet"  
Svar på tråden Starta eget som fotograf?