• DramaQueen

USA resa med barn 2011/2012

Tänkte starta en tråd för oss som är på väg att göra en resa över till USA under de närmaste året. Vi kanske kan byta tips och idéer m.m.

Jag åker till San Francisco över Julen med mina barn. Vart ska ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-08 10:25
    Kommer även åka till LA, Palm Spring och Las Vegas nu i april, men denna gång utan barn. Tips välkomnas =)

• Svar på tråden USA resa med barn 2011/2012
  • Dixie

just nu har vi ingen resa planerad - men vi har varit i USA flera gånger och det är ju mycket smidigt att resa med barn i USA! 

Har du varit i USA tidigare?  

• DramaQueen

Ja jag har varit i USA flertalet gånger då både familj o släkt bor där, men första gången barnen ska åka med.
    Vart har ni varit??

• Dixie

Med barnen har vi varit i Florida ( 2ggr), New York, Oregon och Washington. 

Tänkte tipsa om "outlet malls" men det har du ju kanske redan koll på - just till barnen tycker jag det är perfekt, vi brukar handla på oss en hel del kläder till barnen från Carter, OshKosh, GAP m.m   

• odda

vi ska resa med 2 bebisar och en 2 åring och en 4åring till florida i usa och gå på disneyworld och aqua ticka och island of adventure och anndra aktiviteter tror barnen kommer upskattadet mycket men 2 veckor innan vi ska till usa ska vi till kina och från kina åker vi till thailand och från thailand till usa så det blir en 4 veckors och några dagars lång resa

• 060810

Här planeras det en resa till Florida (disney world) med mina 3 små skitungar! :) Min minsta kommer va 2 år ungefär när vi åker, mellanbarnet 4 år och äldsta 6 år.

Har varit där en gång tidigare (hösten 09) med mina nu två äldsta barn. Superhärligt och de pratar bara om att åka tillbaka till Musse!! :) Så nu vill vi dit igen och njuta av en härlig tid ihop.

Planerar åka hösten 2012 om allt går enligt planen. 

• DramaQueen

Härligt med lite resor!

Min största fundering just nu är vad av svensk jul mat man kan packa ner i bagaget, visst självklart kan man inte ta med skinka, vilket är SYND! Men vad kan man annars ta med??
    Vi vill ju ta med lite svenska traditioner, har dock tänkt att besöka IKEA när vi kommer ner och handla lite julmat där.
    Detta är då inte för min skull utan för familj, släkt och vänner som bor där, vill ju bidra med lite svensk tradition.

• Dixie

fast skinka kan du ju säkert köpa på plats - kanske ta med tillbehör för griljeringen?

glögg är ju typiskt svenskt och även pepparkakor 

• DramaQueen
    Dixie skrev 2011-09-15 12:03:06 följande:
    fast skinka kan du ju säkert köpa på plats - kanske ta med tillbehör för griljeringen?

glögg är ju typiskt svenskt och även pepparkakor 
    Glögg, vilken bra idé, det har jag inte tänkt på.
    Men visst borde man kunna köpa skinka av något slag där sen göra så svenskt man kan av den? Kan inte tänka mig en jul utan lite skinka.
Svar på tråden USA resa med barn 2011/2012